Sökning: "quantitative survey."

Visar resultat 1 - 5 av 4821 uppsatser innehållade orden quantitative survey..

  1. 1. Tv:n, konkurrensen och behoven. : En kvantitativ enkätstudie om motivationen till användning av SVT1, TV4, SVT Play och TV4 Play.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Julia Andersson; Sofia Ekros; [2024]
    Nyckelord :Linjär-tv; Streamingtjänster; SVT1; TV4; SVT Play; TV4 Play; Uses and gratification; Technology acceptance model;

    Sammanfattning : This study aimed to find out the primary need of individuals ages 25-39 have, when it comes to using SVT1, TV4, SVT Play and TV4 Play and to assess how easy and useful the tv-channels are for them. The target group was individuals between ages25-39 who lives in Sweden. 139 individuals replied to the online form. LÄS MER

  2. 2. Kan du, vill du, vågar du? : - En kvantitativ enkätstudie om gymnasieelevers kunskap om och attityder till skolkurativt arbete samt benägenhet att vända sig till skolkuratorn.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Filippa Newman Hedin; Victoria Johansson; [2024]
    Nyckelord :School counselor; school curative work; social work; stigma; attitude; survey; secondary students; Theory of Planned Behavior; skolkurator; skolkurativt arbete; socialt arbete; stigma; attityd; enkät; gymnasieelever; Theory of Planned Behavior;

    Sammanfattning : Previous research has shown there is a lack of studies made about school counselors and their work with secondary school students, especially in a Swedish context. Although the research is limited, there are a few studies who can show that there is a distancing of students towards school counselors and students seeking help, but there also seems to be a lack of direction that makes school counselors work tasks to appear unclear. LÄS MER

  3. 3. Den uppkopplade generationen : -En kvantitativ studie på ensamhet bland 18-35 åringar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emma Hofréus; Arvid Nilsson Landing; [2024]
    Nyckelord :Loneliness; Social media; Young adults; Ontological security; Gender; Gender socialization; Ensamhet; Sociala medier; Unga vuxna; Ontologisk trygghet; Kön; Genus; Könssocialisation;

    Sammanfattning : Levels of loneliness are high in young adults, meanwhile they are the most connected generations ever through social media. Potential links between loneliness and the increased use of social media is of sociological interest to study. LÄS MER

  4. 4. Klimatrubrikens påverkan på läsarens intresse : En kvantitativ och kvalitativ analys om vad för klimatrubriker ungdomar tenderar att lockas av

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Fabian Sand Igelström; Loke Johansson; [2024]
    Nyckelord :Rubriker; klimatförändring; blandad metod; gestaltningsteorin;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to identify what kind of climate headlines that people aged 18 to 25 think are most interesting and attractive. The theoretical framework used in the essay is framing theory and relevance theory. Framing theory is used to understand how journalists think when they form a headline. LÄS MER

  5. 5. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Busara Surapee; William von Sicard; [2024]
    Nyckelord :Ethical scandals; Consumer behavior; Brand image; Purchase intention; Severity of the scandal; Etiska skandaler; Konsumentbeteende; Varumärkesbild; Köpavsikt; Allvarlighetsgrad på skandalen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER