Sökning: "question-based learning"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden question-based learning.

  1. 1. Enhancing Learning Outcomes with Pure Question-Based Learning : A Study on the Effectiveness of the Method in a Primary School Environment

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Dominik Andraszek; [2023]
    Nyckelord :Human–Computer Interaction; Pure Question-Based Learning; Active Learning; Formative Feedback; Technology-Enhanced Learning; Primary School;

    Sammanfattning : In light of technological progress, companies, and public entities must remain aware of the significant opportunities presented by new technologies in terms of accelerating and optimizing knowledge acquisition. This research paper investigates the impact of pure question-based learning (pQBL) on academic performance in a primary school environment. LÄS MER

  2. 2. Generating Feedback for Multiple Choice Questions with the Help of AI

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alice Norrthon; Emelie Schörling; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; ChatGPT; Enhanced Learning; Feedback; Question-Based Learning; Artificiell Intelligens; ChatGPT; Förbättrad Inlärning; Återkoppling; Frågebaserad Inlärning;

    Sammanfattning : Quality education is one of the United Nations Sustainable Development Goals. In pursuit of reaching this goal there are multiple available techniques today, where one of them is Artificial Intelligence, AI. How it can be used is not established but a potential area of use is explored in this thesis. LÄS MER

  3. 3. Does Question-Based Learning Increase Student Confidence in Programming?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hanna Snarberg; Hanna Almqvist; [2022]
    Nyckelord :E-learning; Question-based learning; Self-assessment; Confidence; Gender; Introductory programming.;

    Sammanfattning : An increasingly evident trend within higher education is the transition to online settings and the emergence of new online learning initiatives. This study evaluates an online learning environment which incorporates question-based learning.  Previous research has shown that question-based learning accelerates student learning. LÄS MER

  4. 4. Rent frågebaserat lärande som metod i utbildningsmaterial : En undersökning av upplevelsen och effektiviteten av rent frågebaserat lärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Susanna Mannerfelt; [2022]
    Nyckelord :question-based learning; formative feedback; pure question-based learning; e-learning; learning by doing; active learning; frågebaserat lärande; formativ återkoppling; internetbaserat lärande; lära genom att göra; aktivt lärande;

    Sammanfattning : I takt med att tekniken går framåt krävs det att företag håller sig ständigt uppdaterade genom att vidareutbilda sina medarbetare. Inom företagsutbildning finns behovet av att utveckla metoderna för lärande samt att hitta sätta att utbilda personalen mer effektivt. LÄS MER

  5. 5. Discovering patterns of interaction with feedback : an eye tracker study

    Kandidat-uppsats, KTH/Datavetenskap

    Författare :Carin Bystam; Maria Moliteus; [2022]
    Nyckelord :Bachelor thesis; eye tracker; feedback; quiz; Kandidatexamensarbete; eye tracker; feedback; quiz;

    Sammanfattning : Feedback plays a vital role in learning. With online learning on the rise, feedback can be given directly to each student in a way that can not be achieved in a traditional classroom with one teacher. But while the importance of feedback is well-known, little is known about how students interact with feedback. LÄS MER