Sökning: "quick response fashion"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden quick response fashion.
1. Kommunikationen mellan produktutvecklande modeleverantörer och deras producenter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Kommunikationen mellan en produktutvecklande modeleverantör och deras producenter är en pågående process. Kommunikation i allmänhet binder samman människor genom tal och skrift, men kan också vara en bidragande faktor till oenighet. Kommunikation i alla dess former används dagligen och är ett viktigt verktyg som måste fungera korrekt. LÄS MER
2. The State of QR codes : A qualitative research on Swedish premium fashion brands
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Brands are now more aware of the importance of implementing a mobile marketing strategy by employing a QR code campaign with the intent of enhancing brand awareness and strength the relationship with customers. Thus, an extensive research has been conducted on this subject with focus on the Swedish premium fashion market . LÄS MER
3. Enhancing the Interactivity in the Classroom via Smartphone
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : In order to enrich the interactivity in the classroom a digital survey system can be employed to enable teachers to enquire questions to the students and review the answers in a quick and effortless way. Today at Uppsala University a commercial survey system is in use that consists of; handheld devices used by students to submit an answer, Wi-Fi adapters that receive the answers from the devices and software that creates and presents survey sessions. LÄS MER
4. What impact has a fast fashion strategy on fashion companies´ supply chain management?
Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : This study shows that the supply chain management of a company using the fast fashion strategy is where the company combines their traditional supply chain with the modern demand driven Quick Response and Agile supply chain. In theory so far fast fashion is described only in terms of demand driven supply chain management however according to this research the fast fashion strategy is shown to be applied by fashion companies characterized by a mix of the traditional and modern demand driven supply chain. LÄS MER
5. Fast fashion i modeindustrin : En kamp mot klockan
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka vad som inom fast fashion har påverkat företagen på den internationella modemarknaden. Världen har förändrats och konsumenter ställer högre krav på modeföretag. Tiden blir en allt mer drivande faktor i och med att leverantörskedjor utvecklar kortare ledtider. LÄS MER