Sökning: "röken"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade ordet röken.
1. Autophagy and senescence in primary human bronchial epithelial cells in the context of COPD
Master-uppsats, Lunds universitet/Examensarbeten i molekylärbiologiSammanfattning : Chronic obstructive pulmonary disease (COPD) is the third largest cause of death worldwide, with its most prominent risk factor being inhalation of smoke and pollutants. In this project, we studied two processes that are involved in COPD: autophagy and cellular senescence. LÄS MER
2. Ser vi barnet i utformningen av gaturummet? : En utvärdering av barnkonsekvensanalys som metod för synliggörande av barnets bästa i planprocessen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : Barns lek sker 80% av tiden utanför lekparken och med förtätningen av städerna minskar barnens förutbestämda lekytor ännu mer. Sedan barnkonventionen blev svensk lag 2020 har diskussionen ökatkring hur vi skapar barnvänliga miljöer och vad artiklarna innebär för utformningen av staden. LÄS MER
3. The Karma case: Brand identity and business opportunities
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. A Bland New Way To Imitate? A Qualitative Study Exploring the Phenomena of Blands Through Consumers' Perceptions
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis Purpose: The purpose of this thesis is to explore the phenomenon of blands – A rise of brands that potentially adhere to a similar blueprint while claiming to be disruptive, unique and extraordinary. Moreover, this thesis aims to create an understanding of how consumers perceive blands as well as well as how value is created. LÄS MER
5. Blands – A not so bland new trend in branding? An exploratory study of the phenomenon blands
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Purpose: A new phenomenon has emerged in the world of branding which has not yet been researched in an academic setting. Brands that look the same, feel the same, offer similar business models towards consumers but still somehow feel modern and unique at a first glance. LÄS MER