Sökning: "rörelse till musik och dans"
Visar resultat 1 - 5 av 63 uppsatser innehållade orden rörelse till musik och dans.
1. Musik i grundsärskolan : en kvalitativ undersökning av lärares anpassningar i undervisningen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur musiklärare beskriver att de arbetar för att anpassa musikundervisningen för grundsärskolans elever. Empirin har samlats in genom kvalitativa intervjuer med fyra musiklärare inom grundsärskolan, och empirin analyserades med en tematisk analys. LÄS MER
2. ”Vi behöver ju inte dansa salsa på Dirty Dancing - viset” : En kvalitativ undersökning om idrottslärares arbete med kroppskontakt i rörelse till musik samt dans
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Bakgrund: De senaste 50 åren har oron kring kroppskontakt mellan lärare och elev ökat vilket gjort att många pedagoger har ändrat i sitt utformande av undervisningen. Detta för att lärare vill skydda sig mot anklagelser utifrån om kroppskontakten går till på rätt sätt mellan lärare och elev. LÄS MER
3. ”Nu har jag lärt mamma bugga, hon har inte varit ute och dansat sen hon var 25!” : En kvalitativ studie om lärare i idrott och hälsas upplevelser av undervisningen – särskilt kopplat till dans - under Coronapandemin.
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Abstract During the Corona pandemic, the Swedish upper secondary school was forced to conduct distance learning for several periods. Meanwhile, the teaching of dance is an area of physical education that historically has not been given the rightful space, and reports from Skolinspektionen indicates that dance teaching has been even more negatively affected by the Corona pandemic. LÄS MER
4. Estetiska uttrycksformer i förskolans lärmiljö : Förskollärares uppfattningar om estetiska uttrycksformer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to invetigate preschool teachers' perceptions of opportunities and difficulties in work with aesthetic forms of expression in the preschool's learning environment. According to the preschool curriculum (Skolverktet, 2018), preschool education must give children the opportunity to experience, shape and communicate through aestethic forms of expression such as image, form, drama, movement, song, music and dance. LÄS MER
5. "Styrdokumenten är för 'luddiga' för att uppnå en likvärdig bedömning" : En kvalitativ studie om hur lärare i ämnet idrott och hälsa arbetar med en likvärdig bedömning i rörelse till musik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att få en fördjupad förståelse hur lärare i ämnet idrott och hälsa på grundskolan arbetar för att uppnå en likvärdig bedömning i området rörelse till musik. Målet var också att se vad lärarna anser är likvärdig bedömning och hur de tolkar värdeorden i området. LÄS MER