Sökning: "rörlig bild reklam"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden rörlig bild reklam.

  1. 1. Vloggen som reklamfilm? : Hur reklam genom influencers förstärks i videobloggar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linda Honnér; Adam Pettersson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På grund av reklamtrötthet i samhället har företag hittat nya sätt att marknadsföra sig, ett av dessa är influencer marketing som konstant ökar på sociala medier. Youtube är en av dessa plattformar där en Youtuber som influencer är en opinionsledare för produkter och företag. LÄS MER

  2. 2. Plötsligt händer det… eller? : En multimodal analys av Svenska Spels Tv-sända reklam för Triss.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Adrian Carlzon; [2018]
    Nyckelord :Reklam; semiotik; multimodalitet; pedagogik; multimodalpedagogik; språkvetenskap; kommunikation;

    Sammanfattning : Idag är reklam en självklar del i samhället som ofta har syftet att locka till konsumtion för den marknadsförda varan och i takt med att tekniken har gått framåt har reklam kunnat visa sig i större utbredning. Nyligen har även en ny sorts marknad visat sig tydligt inom marknadsföring, nämligen spelreklam. LÄS MER

  3. 3. ”More Than a Feeling” : En kvalitativ studie om hur synkronisering kan stärka en artists varumärke.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Edward Eriksson; Mohammed Hindi; Marcus Michaylov; [2016]
    Nyckelord :Reklammusik; Filmmusik; Rörlig bild; Reklam; Synkronisering; Artist; Upphovsman; Upphovsperson; Image; Identitet; Varumärke; Kongruens; Relationer; Musikbranschen; Sell-out; Promotion; Co-branding.;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna uppsats är att genom en kvalitativ studie förstå hur artister och dess representanter inom den svenska musikbranschen kan stärka en artist varumärke genom synkronisering av musik, samt vilka aspekter som borde beaktas vid synkroniseringen. Metod Denna uppsats är genomförd med en kvalitativ metod med deduktiv ansats, med vissa inslag av induktiv ansats. LÄS MER

  4. 4. Logotypanalys i Rörlig Bild med hjälp av en Eye-Tracker

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Martin Söderberg; Niklas Kvarén; [2015]
    Nyckelord :Eye-tracker; eye; tracking; tracker; eye-tracking; logotyp; rörlig bild;

    Sammanfattning : Många undersökningar har gjorts inom marknadsföringsområdet med hjälp av eye-tracker. Gemensamt för majoriteten av dessa undersökningar är att de har gjorts på statisk reklam såsom reklam i tidningar och reklambanderoller på hemsidor. Relativt få undersökningar har gjorts där reklamen är integrerad i den rörliga bilden. LÄS MER

  5. 5. Det personliga nätverkets funktion : Etablering och underhåll av presonliga nätverk inom ljuddesign för rörlig bild

    Kandidat-uppsats, Ljud- och musikproduktion

    Författare :Séamus Deivert; [2008]
    Nyckelord :personliga nätverk ljuddesign ljudläggning ljud;

    Sammanfattning : The aim of this paper was to discover the functions and workings of personal networks and their advantages for self-employed sound designers and producers whose focus was upon the moving image (film, advertising, tv, etc). Investigations on how entrepreneurs develop their networks were made, as well as inquiries on how these networks are used for generating work. LÄS MER