Sökning: "rörliga medier"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden rörliga medier.

  1. 1. Borta bra, men hemma bäst? : en kvalitativ fallstudie om hur den mobila livstilen vanlife utmanar det traditionella, platsbundna hemmet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Elin Hallin; Filip Aulin; [2024]
    Nyckelord :Mobilitet; Hemmet; Vanlife; Privilegium; Senmodernitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ fallstudie som studerar hur man i den mobila livsstilen vanlife tvingas omförhandla idén om hemmet när man bryter sig loss från det traditonella, platsbundna livet. Vanlife är en mobil livsstil som skiljer sig från andra rörliga boendeformer, eftersom hemmet tas nu med på resan snarare än det lämnas kvar. LÄS MER

  2. 2. “Timeless or Tacky?” : En kvalitativ studie om tidlöst mode på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Isabella Sigurdson; Julia Högne; [2023]
    Nyckelord :timeless fashion; social media; trends; fashion; consumption; longevity.; tidlöst mode; sociala medier; trender; mode; konsumtion; långvarighet.;

    Sammanfattning : Uppsatsen utgår från den aktuella trenden tidlöst mode som utspelar sig på sociala medier, framförallt på Tiktok och Youtube. Modeindustrin har på grund av sociala medier förändrats avsevärt och har möjliggjort en ökad hastighet för förändringar och spridning av mode. LÄS MER

  3. 3. THE GUTTER IN-BETWEEN MOVING PANELS

    Master-uppsats, Konstfack/Grafisk design & illustration

    Författare :Stef Gaines; [2022]
    Nyckelord :comics; visual arts; film; animation; comic storytelling; comic narration; comic; anxiety; visual communication;

    Sammanfattning : There’s a party this evening but Tilde is feeling too awkward. Travelling between mediums. LÄS MER

  4. 4. Säljande ideal : - En feministisk analys av influencer marketing på Instagram

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Linnea Engelbrektsson; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Influencers; Commercial videos; Sociala media; gender representation; visual communication; verbal communication; Influencer marketing; Influencers; Reklamfilm; Sociala medier; könsframställning; visuell kommunikation; verbal kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att belysa hur kvinnoideal och värderingar reproduceras på Instagram genom att undersöka hur de gestaltas i reklamfilm som använder influencer marketing. Genom att analysera och jämföra den visuella gestaltningen med det verbalt uttryckta i samband med betalda samarbeten kan frågeställningarna besvaras. LÄS MER

  5. 5. Passiv åskådning på sociala medier ochfilmmediets framtid : En undersökning av audiovisuell media på sociala medieroch kraven som ställs mot långfilmsmediet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Karim Golestaneh; [2021]
    Nyckelord :Sociala medier; Uppmärksamhet; Passiv åskådning; Aktiv åskådning; Film; Rörliga bilder;

    Sammanfattning : Medielandskapet är i konstant förändring och nya kortare format av audiovisuellunderhållning har populariserats. Sociala medieplattformar har adopterat nya flöden somenbart består av rörliga bilder och samtidigt har konsumtionen av medier aldrig varit högre. LÄS MER