Sökning: "rött vin"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden rött vin.

  1. 1. How Product Properties Drive Wine Sales in Norway

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Elin Blomqvist; Johan Legernes; [2021]
    Nyckelord :Regression; Wine; Vinmonopolet; Marketing mix; 4P; Price triangle; Statistics; Applied mathematics; Regression; Vin; Vinmonopolet; Marknadsmixen; 4P; Pristriangel; Statistik; Tillämpad matematik;

    Sammanfattning : This project investigates the Norwegian wine market and attempts to provide models of how the sales volume is influenced by different product attributes. The purpose was to examine if and how such relationship can be modelled using multiple linear regression. LÄS MER

  2. 2. Problem Identification for Product Development Opportunities of Wine Refrigerators

    Master-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Malin Maria Erlandsson; Petra Näsström; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Both value and flavor of wines can improve with time if stored properly. The factors with the most profound effect on the wine are light, humidity, temperature, vibrations, and ventilation. Light consisting of shorter wavelengths, under 450 nm, are dangerous for wine and can destroy the structure in wine. LÄS MER

  3. 3. Konsumentavvisning av ett 2,4,6-trichloroanisole-manipulerat rött vin : Studerat genom sensoriska undersökningar vid Restaurang- och hotellhögskolan

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Caroline Hedström; Emma Hellström; [2017]
    Nyckelord :2; 4; 6-trichloroanisole TCA ; korkdefekt; rött vin; sensoriska egenskaper;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Etikettdesign som förmedlar smak

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Petra Gregersen; [2017]
    Nyckelord :vin; etikett; etiketter; vinetikett; etikettdesign; millennials; design; grafisk design; smak; smaktest; vinprovning; wine; label; labels; wine label; label design; millennials; design; graphic design; taste; taste test; wine tasting;

    Sammanfattning : Följande studie syftar till att undersöka hur en rödvinsflaskas etikett kan designas för att attrahera målgruppen millennials och samtidigt förmedla vinets smak. För att göra detta gjordes en undersökning av målgruppens preferenser genom en kvantitativ inledande studie, följt av en förstudie som undersökte tidigare studier och även designteori. LÄS MER

  5. 5. Analyzing the Factors that Drive Wine Sales in Sweden : A Regression Analysis

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Ida Palmgren; Emma Soc Deschaeck; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis is a combined study of applied mathematical statistics and industrial engineering and management implemented to analyze and determine the success factors in the Swedish wine market to increase the profitability of wine producers. Hence, this thesis applied both a quantitative and qualitative approach to address this aim. LÄS MER