Sökning: "rabatt student"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden rabatt student.
1. Utdelning från kooperativa ekonomiska föreningar – En undersökning av de föreningsrättsliga regelverken och rätten att göra avdrag för lämnad utdelning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Principen om ekonomisk dubbelbeskattning gäller som huvudregel i svensk rätt. Detta innebär att inkomster i företag som lämnas som utdelning till företagets ägare ska beskattas två gånger. LÄS MER
2. To bee or not to bee - an evaluation of management strategies to promote pollinators in private gardens
Magister-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Urbanisation has an increasingly negative effect on wild bees and other pollinating insects because it results in land-use change and habitat-loss, leading to population declines. We rely on ecosystem services that bees provide and must ensure their survival. LÄS MER
3. Rabatt i butiken eller rabatt i domstolen? En studie om slopad straffrabatt för unga myndiga
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Rättssociologiska institutionenSammanfattning : The juvenile discount for young offenders aged 18 to 20 years old has been topical and debated for a long time. The government has appointed an investigation to investigate whether or not a removal of the penalty discount for young offenders should take place. LÄS MER
4. Prissättning av företrädesemissioner - Vilka variabler påverkar rabatten på emissionspriset?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet av denna studie är analysera ett antal tänkbara faktorer och huruvida dessa har en inverkan på den rabatt som sätts vid en nyemission i Sverige. Vidare avser studien även att besvara hur stor rabatten i genomsnitt är. LÄS MER
5. Trend analysis of custome rbehavior and prediction of future actions
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : E-commerceisgrowingwithinalotsofareas. Itcreatesnewchallengesbutalsoalot of possibilities for the companies. In this thesis we will try to understand customer behaviorthroughaparametricmodel,namelylogisticregression. Theavailabledata isprovidedbyabigcompanyinSwedenwhichissellingproductsthatcanbebought weekly. LÄS MER