Sökning: "rabattkupong"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet rabattkupong.

  1. 1. Kändisen som rabattkupong : En studie om kändisreklam på onlinekanaler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kristine Berglund; Johanna Münter; Kajsa Stävmo; [2017]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Social Media; Kändisreklam; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Sociala Medier;

    Sammanfattning : Titel: Kändisen som rabattkupong Författare: Kristine Berglund, Johanna Münter och Kajsa Stävmo  Handledare: Leif V Rytting  Examinator: Leif Marcusson  Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi, Music and Event Management, Linnéuniversitetet, HT 2016  Exekutiv sammanfattning Vi kan idag konstatera att internettillgången har ökat avsevärt nationellt och globalt under det senaste årtiondet. LÄS MER

  2. 2. In-Store Recycling - A Consumer Perspective

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gabriella Engström; Alexandra Nicklasson; [2015]
    Nyckelord :In-store recycling; disposal behavior; attitude; textile waste; recycling; retail; fast fashion; reward-based recycling; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of the thesis is to study how a segment of Generation Y perceives in-store recycling, a service coined by the authors of this thesis. In-store recycling is a service many fast fashion retailers have begun offering by placing collecting boxes for clothes that consumers wish to be recycled or re-used and in return consumers are rewarded with a voucher to buy new clothes at a discount. LÄS MER

  3. 3. Att vinna på återvinning - En studie om konsumenters resonemang vid inlämning av avlagda kläder till modeföretag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Therése Ohlsson; Fredrika Isaksson; [2014]
    Nyckelord :konsumentbeteende; textilåtervinning; kläder; återvinning; Etisk konsumtion; producentansvar; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att utifrån ett etiskt konsumtionsperspektiv undersöka vad som driver valet att lämna in avlagda kläder till en klädproducent. Vi ämnar även undersöka hur konsumenter reflekterar och resonerar kring sin handling, och hur de rationaliserar sitt val i den mån de upplever handlingen som etiskt paradoxal. LÄS MER