Sökning: "radio advertising"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden radio advertising.

  1. 1. Vad lyssnar du på? : En kvalitativ studie om attityd till reklam i podcaster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linnéa Brandt; Julietta Melgar; Maja Rolfes; [2023]
    Nyckelord :Podcast Advertising; Radio advertising; Advertising Attitude; Advertising Experience and Marketing Communications; Podcastreklam; Radioreklam; Reklamattityd; Reklamupplevelse och Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Tidigare forskning om upplevelser och attityd till reklam i podcaster har varierat i sina resultat. Det finns studier som tyder på att annonsformatet värdläst reklam bidrar till den bästa lyssningsupplevelsen för konsumenterna. LÄS MER

  2. 2. Analysis of radio surveillance in search of missing persons - An empirical study of Bluetooth Low Energy and Wi-Fi characteristics

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Mikael Fredriksson; [2022]
    Nyckelord :Search and rescue; Wi-Fi; Bluetooth Low Energy; Wi-Fi probes; Bluetooth Low Energy advertisements; wireless sniffing; smartphones; antenna directivity;

    Sammanfattning : Development of technical and methodological support has been identified as a key area for future research and development within the search and rescue (SAR) of missing persons in Sweden. Previous studies have demonstrated the feasibility of using Wi-Fi signals to locate a missing person, and also developed hardware and software for SAR systems based around Unmanned Aerial Vehicles (UAV). LÄS MER

  3. 3. Impacts of Radio advertising influencing consumers intentions to purchase

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Peter Phiri; Muhammad Hossain; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Amidst the advances in technology and the evolving of online tools supported by the internet, one would wonder if adverts on traditional mass media platforms such as radio would have an impact on consumers in relation to their intentions to purchase. To better understand the radio adverts and their impact on consumers’ intentions to purchase; we carried a qualitative research through a semi-structured questionnaire administered to 12 participants in Sweden and Malawi who are frequent listeners of radio. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkas långsiktiga kundrelationer av digital marknadsföring? : en studie av etablerade lantbrukskunders upplevelser av Länsförsäkringar Uppsalas digitala marknadsföring

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Josefine Beckman; Elisabeth Granath; [2021]
    Nyckelord :digital marknadsföring; försäkringsbolad; lantbruk; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Marknadsföring används för att nå ut på marknaden med syftet att sälja en produkt eller tjänst. Tidigare exponerades konsumenten för marknadsföring främst i tv, radio och tidningar. Denna traditionella marknadsföring finns fortfarande kvar, men en ny generation av digital marknadsföring har nu nått oss. LÄS MER

  5. 5. Marketing communications in conditions of strict regulation of advertising: case of the alcohol market

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Yulia Lunina; [2020]
    Nyckelord :Dark market; alcohol marketing; marketing communication tools; the AIDA model;

    Sammanfattning : This master's thesis explores the impact of marketing communication tools on consumer behavior in the Russian alcohol market. Russia is a dark market. The dark market is a market where outdoor advertising is prohibited, as well as advertising on TV and radio. LÄS MER