Sökning: "ramfaktorer lärare intervju bedömning"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden ramfaktorer lärare intervju bedömning.

  1. 1. Stöd för en likvärdig bedömning - en tolkningsfråga? : En studie av några lärares erfarenheter av bedömningsstödet i svenska i årskurs 1

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Rebecca Kartby; Anna Lönnqvist; [2019]
    Nyckelord :Bedömningstöd; Intervju; Svenska; Läs- och skrivutveckling; Kartläggning;

    Sammanfattning : Bedömningsstödet i svenska har tagits fram för att stödja lärare i Sverige att göra en likvärdig bedömning av elevers läs- och skrivutveckling i de tidiga skolåren. Syftet med studien är att belysa lärares uppfattningar kring bedömningsstödet i svenska som ett kartläggningsmaterial och hur olika faktorer påverkar lärares möjligheter och begränsningar i genomförandet av bedömningsstödet. LÄS MER

  2. 2. Det förväntas att man kan allt : Nyexaminerade idrottslärares upplevelser om första året i yrket

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Martin Ehrenstråhle; Rosanna Silander; [2014]
    Nyckelord :Experiences; physical education; health; PE teachers; mentoring; introduction year; novise; frame factors; upplevelser; idrott; hälsa; idrottslärare; mentorskap; introduktionsår; nyexaminerade; Martin; Rosanna; Ramfaktorer;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna studie var att undersöka hur idrottslärare upplever sitt första år på jobbet. 1. Hur upplever idrottslärare det sociala samspelet och stödet mellan skolledning, arbetskollegor och elever? 2. Hur upplever idrottslärare den fysiska miljön i skolan samt skolan som organisation?3. LÄS MER

  3. 3. Lgr 11 tar mark : En studie om i vilken utsträckning Lgr 11 har förändrat uppdraget för lärare i Idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :André Lundmark; Per Kjellgren; [2012]
    Nyckelord :Curriculum; Lgr 11; implementering; läroplan; kursplan; Idrott och hälsa; läroplansteori; gymnastik; intervju;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien har varit att undersöka hur lärare uppfattar sitt uppdrag i ämnet Idrott och hälsa ett läsår efter införandet av Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011(Lgr 11). Vilka förändringar på styrdokumentsnivå uppfattar lärarna att Lgr 11 har medfört? I vilken mån har innehållet i ämnet påverkats? Hur påverkar ramfaktorer lärarnas arbete med att följa Lgr 11? Hur resonerar lärarna kring betyg och bedömning i relation till tidigare styrdokument? Metod Studien har en kvalitativ ansats och utifrån detta valdes intervju som metod. LÄS MER