Sökning: "range brand platforms"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden range brand platforms.
1. Drop som affärsstrategi i textil detaljhandel : Knapphet, sociala medie som marknadsföringsplattform och unikhet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund och problem: Konsumenter värderar individualism vilket leder till hög efterfrågan av unika produkter. Massproducerade produkter anses inte längre vara lika värdefulla vilket har utvecklat drop till en vanligt förekommande affärsstrategi. LÄS MER
2. Selective distribution systems and online platform bans
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The Internet has over the past years significantly changed the way in which goods and services are distributed. E-commerce has made it possible for businesses to advertise and sell their goods to a wider range of consumers. LÄS MER
3. Analys av svenska handelsföretags lokala anpassning av produktutbud och marknadskommunikation i Kina - En fallstudie av H&M, IKEA och Gina Tricot
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : China has during the last 50 years developed into becoming the second largest economy in the world. There have been many changes in the global market with an increased globalization. LÄS MER
4. Incollaboration : En kvalitativ & kvantitativ studie om samband mellan företag, influencers & konsumenter på Instagram.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Sedan den ökade användningen av sociala medier står varumärken idag inför en enorm utmaning i att kommunicera och förmedla sin identitet och profil för att kunna skapa en konkurrensfördel på marknaden. Bildnätverket Instagram är en av de plattformar som växer allra mest (Laboon 2016) och som idag anses vara ett av de kraftfullaste marknadsföringsverktygen för företag (Safko 2012). LÄS MER
5. Horizontal brand extensions : the key factors of success
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Background: All brands need to keep moving and to keep building their stories by bringing new and exciting products or experiences. During the last twenty years, companies have been more and more convinced that their brands are among their most valuable resources and today we see an increasing trend of brand extension attempts, however with a significant number of failures, as well. LÄS MER