Sökning: "rapport datalogi"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden rapport datalogi.

  1. 1. Improved Programming Assignment Assessment with Grading Rubrics

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Christian Lindeborg; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Oral assessment of lab assignments is a strong tradition in computer science courses at KTH and many other universities. The task of correctly assessing the students’ work tends to fall upon a teaching assistant (TA) who needs to be able to tell whether or not they actually understand the concepts covered by the lab. LÄS MER

  2. 2. Verifying Temporal Properties Using Deductive Verifiers

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jesper Amilon; Axel Lindeberg; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Formal verification is an area of theoretical computer science where mathematical logic is used to prove that a program behaves in a certain way. With the methods in formal verification, you can prove that the program follows some given specification and thereby behaves in the desired way. The area is largely split up into two distinct parts. LÄS MER

  3. 3. Evaluating how Non-player Character personalities affect the game experience in Future Happiness Challenge

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datalogi och datorsystemteknik

    Författare :Niklas Nermansson; [2016]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Non-Player Character; Personalities; Behavior Tree; Artificiell intelligens; Non-Player Character; Personligheter; Behaviour Tree;

    Sammanfattning : Artificial Intelligence (AI) is used in many games and quite often the Non-Player Character(NPC)s simulate humans. To make the human NPCs believable and feel alive they need to be as human-like as possible in their behaviour. LÄS MER

  4. 4. Named Entity Recognition with Support Vector Machines

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :JOEL MICKELIN; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report describes a degree project in Computer Science, the aim of which was to construct a system for Named Entity Recognition in Swedish texts of names of people, locations and organizations, as well as expressions for time. This system was constructed from the part-of-speech tagger Granska and the Support Vector Machine system SVMlin. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av terräng ochpartikeleffekter med Lightweight Java Game Library (LWJGL)

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Daniel Härnberg; Gustav Wiiala; [2012]
    Nyckelord :LWJGL; Lightweight Java Game Library; OpenGL; Terrain; Heightmap; Particle effects; Particle system; Vertex Buffer Object; LWJGL; Lightweight Java Game Library; OpenGL; Terräng; Höjdkarta; Partikeleffekter; Partikelsystem; Vertex Buffer Object;

    Sammanfattning : Denna rapport ar resultatet av ett examensarbete som har utforts vid institutionen for informationsoch kommunikationsteknik, Kungliga Tekniska Hogskolan (KTH), och omfattar 15 hp. Rapporten presenterar ett arbete dar examensarbetarna har utvecklat en terrang med hojdskillnader och ljussattning, partikeleffekter (CPU-GPU implementering) som liknar ett fyrverkeri, partikeleffekter (GPU implementering) som visar olika monster samt en kamera for att kunna observera spelvarlden fran alla mojliga olika vinklar i 3D med API:et Lightweight Java Game Library (LWJGL). LÄS MER