Sökning: "rapport förskollärare"
Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade orden rapport förskollärare.
21. Han Hon Hen Den? : Förskollärares uppfattning om kön, könsmönster och könsroller
M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Denna studie syftar till att ur ett normkritiskt perspektiv undersöka hur förskollärare med erfarenhet av genusfrågor inom förskolan uppfattar och talar om sitt arbete med att motverka traditionella könsmönster och könsroller utifrån deras syn på kön. Undersökningen bygger på̊ kvalitativ metod som i detta fall innebär intervjuer. LÄS MER
22. ”Det är lättare att liksom lära sig om vissa saker ute för att det finns där” : En kvalitativ studie om hur pedagoger ser på barns lärande utomhus
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : I denna rapport redovisas hur fyra förskollärare arbetar mot läroplanens mål utomhus, vad förskollärarna uppfattar som för- och nackdelar med att arbeta mot läroplanens mål utomhus, samt hur de uppfattar att de utnyttjar utomhusvistelsen för att arbeta mot läroplanens mål. Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur pedagoger ser på barns lärande utomhus i en förskolekontext. LÄS MER
23. Vad är det vi har bråttom till? : en studie om förskollärares stress i förhållande till förskolans rutinsituationer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Arbetsmiljöverkets rapport från år 2012 visar att det finns brister i arbetsmiljön på förskolan och att många förskollärare upplever hög arbetsbelastning. Stress hos förskolans pedagoger är ett omtalat ämne i tidningar, nyhetsinslag och sociala medier. LÄS MER
24. Att komma igång med pedagogisk dokumentation : En produkt med syfte att hjälpa pedagoger i arbetet med uppföljning, utvärdering och utveckling i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : I denna rapport redogörs arbetsprocessen för utvecklandet av vår produkt. Produkten är ett material vars syfte är att underlätta för pedagoger att komma igång med pedagogisk dokumentation som arbetssätt för uppföljning, utvärdering och utveckling i förskolan. LÄS MER
25. Världens mat : att arbeta med mångkultur i en barngrupp med låg heterogenitet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Detta är en rapport om framtagningen av ett samlingsverktyg som ska underlätta arbetet med mångkultur, för förskollärare, i grupper med låg heterogenitet. Verktyget består av ett instruktionshäfte med tillhörande världskarta och bilder på maträtter. LÄS MER