Sökning: "reading and writing disability"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden reading and writing disability.

  1. 1. Role of assistive technology in enhancing perticipation of children with disabilities in basic education in Nigeria. Exploring the Perspective of Special Education Teachers

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Seye Kenith Ayantoye; [2023-07-03]
    Nyckelord :Assistive Technology; Basic Education; Disabilities; Children Participation;

    Sammanfattning : Aim: The core objective of this study is to investigate how assistive technology can be used to facilitate access to basic education among children with disabilities in Nigeria. Drawing on teachers’ perspective, the study investigated how assistive technology facilitates children wtih disabilities inclusion and engagement with classroom learning and how assistive technology is used to solve learning problems and its challenges Theory: Social model for disability was used to explain the conceptual meaning of disabilities in this study. LÄS MER

  2. 2. Biblioteksanvändare med dyslexi och deras upplevelser av tillgängliga medier och biblioteksservice : En dokumentanalys

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Anna Helmersson; [2023]
    Nyckelord :biblioteksanvändare; dyslexi; tillgängliga medier; ungdomar; vuxna; tematisk innehållsanalys.;

    Sammanfattning : This thesis is about library users with dyslexia and their use of available media. Dyslexia is a disability that involves difficulties in reading and writing. To be able to read is important in this technical society for both education and work. Many adults with dyslexia often tend to avoid reading, which affect other areas in their life. LÄS MER

  3. 3. The Use of Assistive Technology by Croatian Elementary School Teachers with Pupils with Reading Disabilities : a Survey Study

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Kristina Tolic; [2022]
    Nyckelord :reading disability; dyslexia; elementary school teachers; pupils; audiobooks; talking books; assistive reading and writing apps; libraries; Croatia; cognitive authority theory; cognitive load theory;

    Sammanfattning : Reading affects everything we do in life. Sometimes it is difficult to determine how many people have a reading disability, and what tools can be used to overcome it. LÄS MER

  4. 4. Lättläst och rullstolsanpassat : en tematisk analys av hur tillgänglighet och funktionsnedsättning uppmärksammas i kommunala biblioteksplaner

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Carolina Karlsson; [2022]
    Nyckelord :funktionsnedsättning; tillgänglighet; biblioteksplan; bibliotekslag; styrdokument; bibliotek;

    Sammanfattning : According to § 4 in the Swedish Library Act, public libraries are required to pay special attention to persons with disabilities. The purpose of this thesis is to analyse how this prioritized group is addressed in municipal library plans. LÄS MER

  5. 5. Viktiga återhämtningsfrämjande omvårdnadsåtgärder efter stroke. En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Sara Puonti; [2021]
    Nyckelord :literature review; nursing measures; recovery; stroke; litteraturöversikt; omvårdnadsåtgärder; stroke; återhämtning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Stroke är en snabbt tillstött störning av hjärnans funktioner orsakat av trombos (propp) eller blödning, som varar i över 24 timmar eller resulterar i att personen som drabbats avlider. Stroke är den vanligaste orsaken till funktionsnedsättning hos vuxna människor. LÄS MER