Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Role of assistive technology in enhancing perticipation of children with disabilities in basic education in Nigeria. Exploring the Perspective of Special Education Teachers

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Seye Kenith Ayantoye; [2023-07-03]
    Nyckelord :Assistive Technology; Basic Education; Disabilities; Children Participation;

    Sammanfattning : Aim: The core objective of this study is to investigate how assistive technology can be used to facilitate access to basic education among children with disabilities in Nigeria. Drawing on teachers’ perspective, the study investigated how assistive technology facilitates children wtih disabilities inclusion and engagement with classroom learning and how assistive technology is used to solve learning problems and its challenges Theory: Social model for disability was used to explain the conceptual meaning of disabilities in this study. LÄS MER

  2. 2. Frankenstein Unmasked : A Critical Analysis of “Otherness” in Frankenstein and its Significance for Establishing an Anti-Oppressive Education

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Nagham Kourie; [2023]
    Nyckelord :Frankenstein; Mary Shelley; Queer readings; Feminist reading; Disability studies; Otherness; Othering; Anti-Oppressive Education; Swedish Curriculum; Upper Secondary School; Oppression; Privilege.;

    Sammanfattning : This essay analyzes the theme of “Otherness” in Mary Shelley's Frankenstein through three different lenses: queer readings, feminist readings, and disability studies, which will offer multiple perspectives of the “Otherness” present in the novel. The essay will engage with critics such as Benjamin Bagocius, Fuson Wang, and Colleen Hobbs. LÄS MER

  3. 3. ”Trygghet och förutsägbarhet så att alla vågar delta” : En studie om samläsning för elever med intellektuell funktionsnedsättning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Daniel Nyström; [2023]
    Nyckelord :Co-reading; inclusive education; didactics; reflective theory of school didactics; intellectual disability; compulsory school for pupils with intellectual disabilities; CSSID; compulsory school; Samläsning; integrering; inkluderande undervisning; didaktik; reflektiv skoldidaktisk modell; intellektuell funktionsnedsättning; anpassad grundskola; allmän grundskola;

    Sammanfattning : Introduktion: Denna studie undersöker lärarnas upplevelser och erfarenheter av att undervisa elever från anpassad skola och elever från grundskolan i samma klassrum vid samma tidpunkt. Fokus är att studera hur lärare beskriver arbetet med samläsning och vilka förutsättningar dessa har för att bedriva samläsning. LÄS MER

  4. 4. Biblioteksanvändare med dyslexi och deras upplevelser av tillgängliga medier och biblioteksservice : En dokumentanalys

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Anna Helmersson; [2023]
    Nyckelord :biblioteksanvändare; dyslexi; tillgängliga medier; ungdomar; vuxna; tematisk innehållsanalys.;

    Sammanfattning : This thesis is about library users with dyslexia and their use of available media. Dyslexia is a disability that involves difficulties in reading and writing. To be able to read is important in this technical society for both education and work. Many adults with dyslexia often tend to avoid reading, which affect other areas in their life. LÄS MER

  5. 5. Skildringar av karaktärer med funktionsnedsättning i bilderböcker : En kvalitativ bild- och textanalys

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Filippa Särud; [2022]
    Nyckelord :disability; crip theory; critique of norms; picture books; text analysis; bilderböcker; crip theory; funktionsnedsättning; normkritik; textanalys;

    Sammanfattning : Denna studie är gjord för att skapa kunskap om hur karaktärer med funktionsnedsättning skildras i bilderböcker. Förhoppningar med studien är att visa på viktiga aspekter, men även vikten av att läsa denna genre i förskolan. LÄS MER