Sökning: "reading experience"

Visar resultat 16 - 20 av 859 uppsatser innehållade orden reading experience.

  1. 16. Uppspelningshastighetens betydelse påverkar uppspelningshastigheten förståelsen och upplevelsen vid samtidig lyssning och läsning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Carolina Ehrencrona; Sofia Gustafsson; [2023-11-20]
    Nyckelord :Kognitiv belastning; Samtidiga lyssning vid läsning; Automatiseringsteorin; Mind-Eye-hypotesen; Eyetracking; Cognitive load; Listening-while-reading; Automaticity theory; Mind-eye hypothesis; Eye-tracking;

    Sammanfattning : Samtidig lyssning vid läsning har studerats som ett hjälpmedel för att underlätta läsning. Tidigare studier har visat tvetydiga resultat om samtidig lyssning påverkar läsförståelse eller inte och det har spekulerats i att ljuduppselningens hastighet kan vara en påverkande faktor. LÄS MER

  2. 17. Role of assistive technology in enhancing perticipation of children with disabilities in basic education in Nigeria. Exploring the Perspective of Special Education Teachers

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Seye Kenith Ayantoye; [2023-07-03]
    Nyckelord :Assistive Technology; Basic Education; Disabilities; Children Participation;

    Sammanfattning : Aim: The core objective of this study is to investigate how assistive technology can be used to facilitate access to basic education among children with disabilities in Nigeria. Drawing on teachers’ perspective, the study investigated how assistive technology facilitates children wtih disabilities inclusion and engagement with classroom learning and how assistive technology is used to solve learning problems and its challenges Theory: Social model for disability was used to explain the conceptual meaning of disabilities in this study. LÄS MER

  3. 18. ”Att läsa böcker för barn är ju också en upplevelse för vuxna” Vuxnas förståelse och användning av bilderböcker.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Linda Öberg; [2023-06-13]
    Nyckelord :Crossover picturebooks; Children’s literature; Adults; Reader-response theory; dual address;

    Sammanfattning : In this thesis I have in groups of three, interviewed five women and one man between the ages of 26 and 50+ about their reading experience and understanding of three crossover picturebooks. I have also conducted a survey where 125 adults have answered questions about their use and perception of picturebooks as a literary genre. LÄS MER

  4. 19. KONSTENS STARKA VERKAN En studie av Freuds idéer om den estetiska erfarenheten i ”Michelangelos Mose”

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Julia Nyberg; [2023-01-24]
    Nyckelord :Freud; Psychoanalysis; Aesthetics; Aesthetic experience; The Moses of Michelangelo; Turn of the Century; Vienna; Psykoanalys; Estetisk erfarenhet; Michelangelos Mose; Sekelskiftet; Wien; Estetik;

    Sammanfattning : This thesis analyses Freud’s thoughts on the aesthetic experience through a close reading of his essay “The Moses of Michelangelo” (1914), an overview of his other works about art and literature as well as his historical and discursive context. The historical context is the turn of the century Vienna and Freud’s bi-ography, the discursive context contains Freud’s references to art historians and the contemporary art theories. LÄS MER

  5. 20. Vad hände med sagostunden? : En kvalitativ intervjustudie med barnbibliotekarier i Sverige och Tyskland under covid-19-pandemin

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Victoria Ramirez-Hesseler; [2023]
    Nyckelord :Children s libraries; Children s librarians; COVID-19; Storytelling; Reading promotion; barnbibliotek; bibliotekarier; Covid-19; sagoberättande; läsfrämjande verksamhet;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine what happened to library storytime sessions during the COVID-19-pandemic. Qualitative interviews were conducted with children's librarians from Sweden and Germany. In total eleven librarians working with children were interviewed. LÄS MER