Sökning: "reading experience"
Visar resultat 16 - 20 av 859 uppsatser innehållade orden reading experience.
16. Uppspelningshastighetens betydelse påverkar uppspelningshastigheten förståelsen och upplevelsen vid samtidig lyssning och läsning
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Samtidig lyssning vid läsning har studerats som ett hjälpmedel för att underlätta läsning. Tidigare studier har visat tvetydiga resultat om samtidig lyssning påverkar läsförståelse eller inte och det har spekulerats i att ljuduppselningens hastighet kan vara en påverkande faktor. LÄS MER
17. Role of assistive technology in enhancing perticipation of children with disabilities in basic education in Nigeria. Exploring the Perspective of Special Education Teachers
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The core objective of this study is to investigate how assistive technology can be used to facilitate access to basic education among children with disabilities in Nigeria. Drawing on teachers’ perspective, the study investigated how assistive technology facilitates children wtih disabilities inclusion and engagement with classroom learning and how assistive technology is used to solve learning problems and its challenges Theory: Social model for disability was used to explain the conceptual meaning of disabilities in this study. LÄS MER
18. ”Att läsa böcker för barn är ju också en upplevelse för vuxna” Vuxnas förståelse och användning av bilderböcker.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaperSammanfattning : In this thesis I have in groups of three, interviewed five women and one man between the ages of 26 and 50+ about their reading experience and understanding of three crossover picturebooks. I have also conducted a survey where 125 adults have answered questions about their use and perception of picturebooks as a literary genre. LÄS MER
19. KONSTENS STARKA VERKAN En studie av Freuds idéer om den estetiska erfarenheten i ”Michelangelos Mose”
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : This thesis analyses Freud’s thoughts on the aesthetic experience through a close reading of his essay “The Moses of Michelangelo” (1914), an overview of his other works about art and literature as well as his historical and discursive context. The historical context is the turn of the century Vienna and Freud’s bi-ography, the discursive context contains Freud’s references to art historians and the contemporary art theories. LÄS MER
20. Vad hände med sagostunden? : En kvalitativ intervjustudie med barnbibliotekarier i Sverige och Tyskland under covid-19-pandemin
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : The purpose of this study is to examine what happened to library storytime sessions during the COVID-19-pandemic. Qualitative interviews were conducted with children's librarians from Sweden and Germany. In total eleven librarians working with children were interviewed. LÄS MER