Sökning: "reading process categories"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden reading process categories.
1. Lika möjlighet till lärande i samhällskunskap : En intervjustudie om hur samhällskunskapslärare i årskurs 4–6 möjliggör lärande för elever i läs- och skrivsvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Samhällskunskapsämnet ska bidra till att utveckla elevers kunskaper om demokratiska värden, mänskliga rättigheter samt utveckla förståelse för olika förhållanden och strukturer i samhället. Dessa kunskaper är avgörande för elevers möjlighet att leva och verka i samhället. LÄS MER
2. HR options and their valuation – a case study
Master-uppsats, KTH/Fastighetsekonomi och finansSammanfattning : This thesis introduces and discusses the notion that real options theory can be applied to investment decisions when the value lies in human capital. This approach contributes in circumventing traditional problems which arise during valuation of intangible assets. LÄS MER
3. Konsumenterna tolkar : En kvalitativ studie om hur konsumenterna ifrågasätter modeföretags hållbarhetskommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Modeföretag kommunicerar alltmer om hållbarhet. En kanal för denna typ av kommunikation har blivit deras webbsidor under fliken “hållbarhet”. Tidigare forskning visar att det finns svårigheter för konsumenterna att tolka innehållet som finns på sidorna, vilket leder till att konsumenterna tolkar innehållet fritt. LÄS MER
4. Text complexity visualisations : An exploratory study on teachers interpretations of radar chart visualisations of text complexity
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Finding the appropriate level of text for students with varying reading abilities is an important and demanding task for teachers. Radar chart visualisations of text complexity could potentially be an aid in that process, but they need to be evaluated to see if they are intuitive and if they say something about the complexity of a text. LÄS MER
5. ‘The Gaps Between Stories’ : Examining the Gray Area of Sexual Consent in The Handmaid’s Tale
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : This project’s aim was to examine how the institutionalization of rape and sexual violence becomes problematic if analyzed through the conceptual lens of consent and complicity. After this close reading of consent and sexual violence, the answers are still not clear or easily discerned. LÄS MER