Sökning: "reading strategies"

Visar resultat 16 - 20 av 601 uppsatser innehållade orden reading strategies.

  1. 16. Lässtrategier som verktyg för läsförståelse : Reading strategies as a tool for reading comprehension

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Samia Ben Monsor; Karolina Spjut; [2023]
    Nyckelord :Läsförståelse; lässtrategier; lärares kompetens; motivation.;

    Sammanfattning : Kunskapsmätningar visar på att elevers förmåga till läsförståelse blir allt sämre. Det är en kunskap som är betydelsefull ur flera perspektiv och Skolverket har under de senaste åren arbetat med Läslyftet för att åstadkomma en förändring. LÄS MER

  2. 17. Läsförståelsestrategier kopplade till olika texttyper i svenskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Isak Hagestad; Johanna Malm; [2023]
    Nyckelord :läsförståelsestrategier; läsförståelse; texttyper; kvantitativ undersökning; undervisning; lärares upplevelse;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine the use of different text types and reading comprehension strategies used within the Swedish language education. In addition, we examine the teachers' obstacles, possibilities, comfortability and experiences within this field. LÄS MER

  3. 18. Tyst läsning ur ett elevperspektiv : En kvalitativ studie om elevers uppfattning av tyst läsning och dess effekt på läsförmågan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Sandra Grujicic; Rejin Haji; Neda Akbarnejad; [2023]
    Nyckelord :tyst läsning; lågstadieelever; årskurs 3; läsförmåga; läsutveckling;

    Sammanfattning : This qualitative study was conducted to investigate pupils’ perceptions of silent reading in the classroom and how silent reading contributes to their reading comprehension. This has resulted in the following questions: “how do pupils perceive silent reading in the classroom?” and ”how do pupils believe that silent reading affects their reading comprehension?”. LÄS MER

  4. 19. Polish Collective Memory, The Jedwabne Pogrom inPolish Newspapers 2016-2018

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Radoslaw Repelewicz; [2023]
    Nyckelord :Polish Antisemitism; Jan Tomasz Gross; Cultural Trauma; Collective Memory; National Mythology;

    Sammanfattning : This study examines the Cultural Trauma associated with the Jedwabne pogrom, as portrayed in three Polish newspapers. The essay seeks to answer the following questions: How did the chosen three Polish newspapers with varying ideological and political views depict the discussion about the Jedwabne pogrom in their articles in the years 2016-2018? In what ways do these usages and representations reflect or challenge the dominant narratives of Polish national mythology? How has the discussion on Polish antisemitism in relation to the Jedwabne pogrom changed after the conservative Law and Justice party came to power in 2015? The source material used consists of 45 newspaper pieces from Gazeta Wyborcza, Tygodnik Powszechny, and Polonia Christianapublished between 2016-2018. LÄS MER

  5. 20. Establishing novel approaches for assessing safety of genome-editing-based therapeutics

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildning

    Författare :Noorul Shaheen Sheikh Farid; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Genome editing based medicines are a new therapeutic modality being developed. They show great promise for a spectrum of genetic diseases lacking conventional treatment strategies. A major obstacle that prevents such therapies to reach the clinic is their safety. LÄS MER