Sökning: "reading writing instruction"

Visar resultat 6 - 10 av 41 uppsatser innehållade orden reading writing instruction.

  1. 6. "Oj vad vi är multimodala!" : En intervjustudie om lärares erfarenheter och arbete med multimodala texter i svenskundervisningen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Ellen Hardefeldt; [2023]
    Nyckelord :multimodal texts; forms of expression; digital tools; The Four Resources Model; primary school; Swedish education; multimodala texter; uttrycksformer; digitala verktyg; resursmodellen; grundskolan; svenskundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka lågstadielärares syn på och erfarenheter av multimodala texter i svenskundervisningen. Med detta menas hur kombinationer av flera olika uttrycksformer används i utformningen av text. LÄS MER

  2. 7. Undersökning av hur pedagoger arbetar med digitala verktyg i läs- och skrivundervisningen : Med fokus på elever i läs- och skrivsvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Madeleine Fransson; [2022]
    Nyckelord :digital tools; reading difficulties; writing difficulties; Writing to Read; elementary school; digitala verktyg; lässvårigheter; skrivsvårigheter; Att skriva sig till läsning ASL ; grundskolan;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur pedagoger arbetar med att förebygga elevers läs- och skrivsvårigheter genom digitala verktyg inom F-3 och ämnet svenska. Forskningsfrågorna handlar om hur pedagogerna som medverkar i studien tolkar fenomenet läs- och skrivsvårigheter, samt på vilka sätt de arbetar för att främja inlärningen med digitala verktyg och vilka möjligheter respektive svårigheter de möter i undervisningen med stöd av digitala verktyg. LÄS MER

  3. 8. Den illusoriske mottagaren : En fallstudie om mottagaranpassning i Svenska 3 på gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Christel Törnskog; [2022]
    Nyckelord :T L writing; task-construction; audience awareness; tribute speech; scholastic norms; skrivundervisning; uppgiftsinstruktion; ut-text; hyllningstal; skolsk kontext;

    Sammanfattning : Trots att mottagaren är tungt viktad genom gymnasieskolans återkommande kunskapskrav visar studier hur mottagaren tenderar att förbli otydlig eller odefinierad i skolans uppgiftsinstruktioner. Syftet med denna studie är därför att erbjuda ett kunskapsbidrag om den mottagarmedvetenhet som formas inom svenskämnet, närmare bestämt inom kursen Svenska 3. LÄS MER

  4. 9. All English and No Code-switching : A thematic analysis of writing behaviours among EMI master's students

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Calum James; [2022]
    Nyckelord :code-switching; EMI; master’s students; multilingualism; code-switching; EMI; flerspråkighet; mastersstudenter;

    Sammanfattning : As a kind of education strategy, English as a medium of instruction (EMI) has become increasingly widespread across the world in recent years. The increased adoption means that many students are performing study activities such as reading, writing, and giving presentations in English all while maintaining and using a native language in other situations. LÄS MER

  5. 10. Testing Platform for Memory IPs using PULPissimo

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Adithya Saikrishna Pabbisetty; [2022]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Memory IPs are important components in SoC designs. Hence, making sure that the memory IPs are functioning as expected is crucial for any organization. In order to do so, memory IPs must be tested. In addition, the testing capabilities can be enhanced by integrating a processor to the memory test chip. LÄS MER