Sökning: "rebecca blad"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden rebecca blad.

  1. 1. ”Nu vänder vi blad” : En innehållsanalys av kung Carl XVI Gustafs krishantering av boken Carl XVI Gustaf - den motvillige monarken.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Rebecca Pettersson; Sofie Jacobsson; [2017]
    Nyckelord :Carl XVI Gustaf; Rhetoric; Crisis communication; Image repair theory; Private; Public; Carl XVI Gustaf; Retorik; Kriskommunikation; Image repair theory; Privat; Offentligt;

    Sammanfattning : I denna studie analyseras kung Carl XVI Gustafs kommunikation och hantering av media i samband med den kris som utspelade sig efter att boken Carl XVI Gustaf – den motvillige monarken publicerats. Utifrån den post som kung Carl XVI Gustaf besitter och som finansieras av svenska skattemedel finns det ett samhällsintresse i att studera och granska kungahuset närmare. LÄS MER

  2. 2. ”Ingen jagar ju direkt guldklockor längre” – en kvalitativ undersökning kring studenter, arbete och informationsinhämtning

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Rebecca Blad; Hanna Östberg; [2010-08-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel ”Ingen jagar ju direkt guldklockor längre” – en kvalitativ undersökning kring studenter, arbete och informationsinhämtning Författare Rebecca Blad & Hanna Östberg Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för Journalistik, Medier och Kommunikation Termin Vårterminen 2010 Handledare Bengt Johansson Sidantal 43 sidor exklusive bilaga Syfte Att undersöka hur Generation Y resonerar kring informationssökning i relation till arbetssökningsprocessen Metod Kvalitativ undersökning i form av två fokusgruppsintervjuer Material Två fokusgruppsintervjuer med sex deltagare i varje grupp Huvudresultat Informationssökning och informationsinhämtning är inget främmade för studenter. Trots detta blir de dagligen översköljda av information från olika medier vilket gör att det tar tid och energi för dem att finna den information de behöver. LÄS MER

  3. 3. Föreställningar om chefskap på ett kunskapsföretag - en studie i bankvärlden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sandra Rebecca Blad; Katarina Engström; Marie Ormberger; [2007]
    Nyckelord :chefskap; ledarskap; organisationskultur; föreställningar; Organizational science; Organisationsteori; Management of enterprises; Företagsledning; management; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: På grund av stora pensionsavgångar kommer det inom de närmsta åren att behövas ett stort antal chefer. Forskare och praktiker har emellertid uppmärksammat att unga människor i mindre utsträckning verkar vilja ta över denna roll. På bankföretaget Nordea har likväl detta problem uppmärksammats. LÄS MER

  4. 4. Människor i arbete – en studie om hur man skapar en motiverad personalstyrka

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sandra Rebecca Blad; Jenny Schier; Katarina Engström; [2006]
    Nyckelord :strategiskt ledarskap; humankapital; intern marknadsföring; företagskultur; kommunikation; motivationsfaktorer samt belöningssystem.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I dagens moderna tjänsteföretag har kunskap och intern marknadsföring blivit allt mer relevant i syfte att förbättra företagets lönsamhet. Humankapitalet är en kritisk resurs i tjänsteföretag. Vi har därför valt att undersöka detta ämne med fokus på personalmotivation och belöning. LÄS MER