Sökning: "rebranding"
Visar resultat 1 - 5 av 90 uppsatser innehållade ordet rebranding.
1. Från diamant till kristall En undersökning av annonsens roll i Swarovskis omprofilering
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaperSammanfattning : In recent years many brands have changed their looks and entire brand identities to keep up with the ever changing trends and demands. This paper will focus on the Austrian brand Swarovski mostly known for their crystal figurines and jewelry, who in 2021 underwent a total rebranding. LÄS MER
2. The Implementation of a Sustainable Corporate Brand: How to Implement a Sustainable Corporate Brand by the Management of a Retail Organization Through Rebranding
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: The Implementation of a Sustainable Corporate Brand: How to Implement a Sustainable Corporate Brand by Management of a Retail Organization Through Rebranding Date of the Seminar: 2nd of June 2023 Course: BUSN39 Degree Project in Global Marketing Authors: Henriette Grønlund Christensen and Julie Melchior Eide Supervisor: Veronika Tarnovskaya Keywords: Sustainability, corporate branding, corporate rebranding, internal corporate rebranding, strategy as practise, sustainable corporate brands Purpose: The purpose of this thesis is to understand how a sustainable corporate brand is implemented by management of a retail organization through rebranding. Therefore, the thesis relates corporate rebranding to sustainability with the aim to understand the process from going from a corporate brand to a sustainable corporate brand. LÄS MER
3. Samhällets nytta av platsattraktivitet : Behovet av en ökad attraktivitet för Husum
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografiSammanfattning : The aim of this study was to investigate the possibilities of increasing the location attractiveness of a locality in order to achieve a positive population increase. Husum is a locality with a negative population development, this study will investigate which actions are suitable to apply in Husum with the aim of creating an attractive society. LÄS MER
4. Utmaningar och möjligheter ett företag kan möta vid rebranding och repositioning : En kvalitativ studie som undersöker utmaningar och verktyg företag inom finansbranschen kan använda vid rebranding och repositioning
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Finansbranschen utmärker sig som en bransch med höga krav på tillförlitlighet och trovärdighet. En grundförutsättning för finansföretagens överlevnad är kundens fortsatta förtroende där varumärket har en avgörande roll. LÄS MER
5. Modernisering av en tidlös bransch : En kvalitativ studie om dynamiska kapabiliteter i en rebranding
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie är skriven på svenska. För att bedriva en framgångsrik verksamhet måste organisationer balansera flera saker samtidigt. God tillväxt och hög lönsamhet kombinerat med ett gediget hållbarhetsarbete och välmående medarbetare, är ett axplock av saker organisationer måste hantera på en daglig basis. LÄS MER