Sökning: "receptionist"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet receptionist.

  1. 1. Using Game Engines to Develop Virtual Agents

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Nathalie Stensdahl; Kristoffer Svensson; [2022]
    Nyckelord :programming; game engines; virtual agents; virtual receptionist;

    Sammanfattning : Virtual agents have been around since the 1960’s and theirusage is constantly increasing. They are used in manydifferent settings. At the same time, game engines are usedmore and more for various purposes. In this paper, the aim isto create two proof-of-concept virtual agents in the form of ahumanoid receptionist as part of a bigger project. LÄS MER

  2. 2. AI Besöksrobot : En kvalitativ studie om ansiktsigenkänning och dess påverkan på den personliga integriteten

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Oskar Nygren; Henrik Carls; [2022]
    Nyckelord :Ansiktsigenkänning; Artificiell intelligens; Personlig Integritet; Biometri;

    Sammanfattning : The development of artificial intelligence has increased drastically in recent years,and with this comes the emergence of facial recognition technology. A commonphenomenon in this area is mobile phones that can be unlocked using the user’s face.However, facial recognition technology has greater possibilities than just unlockingcell phones. LÄS MER

  3. 3. The Digitalisation of Maserhallen Aqua Nova : Obstacles and Pathways

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Kevin Moberg Delgado; Oisezobor Omonhinmin; [2021]
    Nyckelord :Electronic Business; Business Infrastructure; Strategies; Framework; Digital Transformation;

    Sammanfattning : Background Digitalisation is transforming our society in several ways, bringing sev-eral new opportunities and challenges. It changes how organisations in-teract with their customers and generally has a positive effect on reve-nue. Maserhallen AB is a wholly-owned subsidiary of Borlänge municipality and wants to grow as an organisation. LÄS MER

  4. 4. Teknologisk automatisering och personligt bemötande inom besöksnäringen : En studie om två in- och utcheckningsmetoder på hotell

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Adam Nilsson; Johanna Collander; [2016]
    Nyckelord :Automatisering; Personlig service; Personligt bemötande; Självbetjäningsteknologi; In- och utcheckning på hotell;

    Sammanfattning : Konsumenter påverkas idag av teknologiska innovationer. Självbetjäningsteknologier är en bidragande faktor till det automatiserade samhället och inom besöksnäringen talas det om Self Service Technologies (SSTs), som bland annat innefattar incheckningsautomater på flygplatser och hotell. LÄS MER

  5. 5. Brister i kommunikation inom hälso- och sjukvården från avslutade ärenden hos patientnämnden. : Ur ett patient- och närståendeperspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Johanna Björk; Ida Claesson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Brister i kommunikation bidrar till 100,000 vårdskador per år inom den svenska hälso- och sjukvården. Sjuksköterskor informerar och kommunicerar dagligen med olika människor och vårdinstanser i sin profession. LÄS MER