Sökning: "receptions teorier"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden receptions teorier.

  1. 1. “I am kind of reminded of my mother when I see this image” : A qualitative study within the field of political communication and the phenomenon of personalisation.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emma Norberg; [2022]
    Nyckelord :Instagram; Personalisation; Political Communication; Political Impression Management; Self Construction; Instagram; Personalisering; Politisk Kommunikation; Politisk Intrycksstyrning; Framställning;

    Sammanfattning : Social media has changed how political communication is distributed (Häussler, 2021) and has led to party leaders’ using the platforms to create an image of themselves as ordinary individuals (Bărbieru, 2020). Ahead of the 2022 election, social media is expected to play a more prominent role, with it being the source of choice for first-time voters (Internetstiftelsen, 2022). LÄS MER

  2. 2. Jag vill att mitt barn ska bli accepterat precis som det är : Mammor till barn med autism om känslor och upplevelser kring omgivningens bemötande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Hanna Bredesen; Hanna Höydahl Anderberg; [2018]
    Nyckelord :autism; social interaction; mothers experience; face; stigma; autism; autismdiagnos; social interaktion; mammans upplevelse; face; stigma;

    Sammanfattning : Människors olikheter bemöts ofta med fördomar och stereotypa uppfattningar, men detär av största vikt att förstå att ingen människa är en funktionsvariation, utan en unikindivid med en unik personlighet. Denna studies syfte var att få en djupare förståelse förhur mammor till barn med autismdiagnos upplever samt känslomässigt ochbeteendemässigt hanterade hur allmänheten bemötte deras barn. LÄS MER

  3. 3. "Det är som att gå till McDonalds, man vet vad man får” : En lingvistisk textanalys av fem svenska dagstidningars framställningar av sexköpare, sexsäljare och sexköp

    Kandidat-uppsats, Kriminologiska institutionen

    Författare :Max Sohl Stjernberg; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Lagen om förbud mot köp av sexuell tjänst (Brottsbalken 6 kap 11 §) infördes i Sverige 1999. Den är en unik lag internationellt sett, eftersom att den friskriver sexsäljaren från ansvar samtidigt som den straffar sexköparen. LÄS MER

  4. 4. Felix - förstärkning av ett varumärke : En receptions- och innehållsanalys av reklamkampanjen "Var dag"

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Sebastian Ryde; Karl Berg; [2010]
    Nyckelord :Varumärke; reklam; encoding; decoding; receptionsanalys; innehållsanalys;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en studie av företaget Felix reklamkampanj ”Var dag”, en reklamkampanj i syfte att stärka Felix varumärke. Syftet med denna uppsats är att komparativt undersöka hur producentledet konstruerar och respondenterna uppfattar kampanjen ”Var dag”. LÄS MER

  5. 5. Are you smart enough to be stupid? : En receptions- och innehållsanalys av Diesels reklamkampanj BE STUPID

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Nathalie Amelander; Moa Quist; [2010]
    Nyckelord :Diesel; reklam; annons; kampanj; receptionsanalys; innehållsanalys; Retorsemiomodellen; varumärke; image; livsstil; mode; sex; Be stupid; retorik; semiotik; kvalitativa intervjuer;

    Sammanfattning : Reklam försöker fånga intresset hos likgiltiga och stressade mottagare. Den försöker få oss att stanna till, men vill även bli ihågkommen efter att vi har lämnat den. I den här c-uppsatsen Are you smart enough to be stupid? är syftet att få ökad förståelse för hur Diesels - ett modeföretags - image framställs i dessa annonser. LÄS MER