Sökning: "receptionsanalys medie- och kommunikationsvetenskap"
Visar resultat 11 - 12 av 12 uppsatser innehållade orden receptionsanalys medie- och kommunikationsvetenskap.
11. Individualistisk kollektivism eller kollektivistisk individualism? - En studie om unga kinesers tolkningar av reklam
D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikationSammanfattning : Författare: Niklas Nordmalm Titel: Individualistisk kollektivism eller kollektivistisk individualism? - En studie om unga kinesers tolkningar av reklam Kurs: Påbyggnadskursen (D) för medie- och kommunikationsvetenskap, Göteborgs Universitet Termin: VT 2010 Syfte: Studien avser att, utifrån en receptionsanalytisk forskningstradition, analysera den unga generationen kinesers tolkningar av reklam med hänseende till följande frågeställningar: 1. Vilka tolkningar gör den unga generationens kineser av reklam? 2. LÄS MER
12. Medium och kommunikation - En studie om Det Okända
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problem Reality tv-programmet Det Okända har blivit kritiserat för att ha en tvivelaktig etik då de skapar underhållning av andras olycka, vi menar dock att ett program som Det Okända kan fylla en viktig funktion för sin publik. Vi anser att det är märkligt att tron på det ockulta och övernaturliga, ett hopp om liv efter döden, kan få människor att liknas vid enfaldiga individer utan verklighetsförankring, när de i själva verket kanske bara saknar sina bortgångna släktingar eller väljer att vara öppna för möjligheten? Det kan liknas vid en religiös tro där livet efter döden många gånger är en självklarhet; fast där religionen klarar sig relativt lindrigt undan är det värre för de som väljer att tro på ”spöken” och ”andar”. LÄS MER