Sökning: "recreational home teachers"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden recreational home teachers.

  1. 1. Lärare mot fritidshem : En vetenskaplig essä om de olika roller som kommer med den nya formen av utbildning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Jessica Hammarlund; Linda Nordin; [2021]
    Nyckelord :Recreational home; recreational education teacher; practical aesthetic teacher; multiple assignments; approach; professional development; impact.; Fritidshemmet; lärare mot fritidshem; praktiskt-estetiskt ämne; flerdelat uppdrag; förhållningssätt; professionsutveckling; påverkan.;

    Sammanfattning : I denna vetenskapliga essä undersöker vi vad den nya rollen som lärare i fritidshemmet innebär i praktiken. Vad ingår i den nya rollen och hur påverkas rollen som lärare mot fritidshem kontra lärare i ett praktiskt-estetiskt ämne. LÄS MER

  2. 2. En vetenskaplig essä om samverkan mellan klasslärare och fritidshemslärare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Claudia Furtado; Marie Strömberg; [2019]
    Nyckelord :Collaboration; professional roles; competences; classroom teachers; recreational home teachers; samverkan; yrkesroller; kompetenser; lärare; fritidshemslärare;

    Sammanfattning : Syftet med att skriva denna vetenskapliga essä var att få en djupare förståelse för samverkan mellan klasslärare och fritidshemslärare. Detta är en viktig fråga att utforska då fritidshemmet fick ett nytt kapitel i läroplanen. LÄS MER

  3. 3. Barns perspektiv på fritidshemmet och skolan : En kvalitativ intervjuundersökning om barns upplevelse av skolans och fritidshemmets samverkan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarutbildningen

    Författare :Catharina Sandberg; [2012]
    Nyckelord :Child; adult perspective; after-school; School Liaison; Barnsperspektiv; vuxenperspektiv; fritidshem; skolsamverkan;

    Sammanfattning : Who is integrating school-holiday home? It is for the teachers, recreational pedagogue or the students? How do the students think and act to keep the different activities apart? My purpose was to study how children sort the day between school and recreational home interactions. The issues were: How do they distinguish between the different activities during the day?  See the students their stay after school program as part of the school day? Who decides whether you have to go to school, and whether you have to go to after school program? And do you really have to? I have interviewed six students at an elementary school, based from a phenomenographic perspective, I've used myself of issues that students have been able to respond from a school perspective and after-school perspective. LÄS MER

  4. 4. Ut och njut! : En jämförelse av 15-åringars friluftsvanor 2001 och 2007

    Magister-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Sara Höckert; Matilda Pamelius; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna studie var att undersöka 15-åringars friluftslivsvanor samt att studera om dessa har förändrats mellan åren 2001 och 2007 med utgångspunkt från bostadsortens geografiska läge. Hur såg 15-åringars friluftslivsundervisning ut i skolan? Hur såg 15-åringars friluftslivsvanor tillsammans med en familjemedlem ut på fritiden? Hur ansåg 15-åringars att de behärskade olika friluftslivsaktiviteter? Vilken betydelse hade utövandet av olika friluftslivsaktiviteter med någon ur sin familj för elevernas skattning på hur de behärskade olika friluftslivsaktiviteter? Metod Vi har använt oss av insamlat material från Skola-idrott-hälsa projektet. LÄS MER