Sökning: "recruitment advertising"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden recruitment advertising.
1. Med stereotypen som vapen : En semiotisk analys av Försvarsmaktens rekryteringskampanjer 2018-2021
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Syftet med studien är att göra en kvalitativ semiotisk analys av Försvarsmaktens rekryteringsfilmer mellan 2018-2021. Detta för att studera hur unga kvinnor representeras i Försvarsmaktens rekryteringsfilmer ur ett genusperspektiv, huruvida och i så fall på vilka sätt genusstereotypa kvinnliga representationer synliggörs och om motstridiga föreställningar kopplat till genus framkommer. LÄS MER
2. “Vi låter Sverige vara i fred” : en studie om hur Försvarsmakten bygger sitt varumärke genom reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I denna studie presenteras forskning om varumärkesbyggande genom reklamfilm. Syftet är att undersöka hur Försvarsmakten genom sina reklamfilmer arbetar med varumärkesbyggande för att rekrytera medarbetare. Efter återinförandet av värnplikten år 2017 lanserade Försvarsmakten ett flertal reklamkampanjer. LÄS MER
3. Advertising Strategies to Recruit Young Professionals in the Public Sector : A Multiple Case Study
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Abstract Employer branding is an approach to recruit potential employees, it can be significant for organizations to have the most appropriate human capital in order to increase the effectiveness and build competitive advantage. It is important for all types of organizations, equally for the private and public sector, to understand what effect advertising has on potential employees. LÄS MER
4. “Follow us into basic training” - Discourse analysis on the construction of female soldiers in the German Armed Forces’ recruitment advertising
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : After ending the formal exclusion of women from the German Armed Forces (GAF) in 2000, female soldiers continued to retain an outsider status through a marginalizing visual representation in public self-imaging by the GAF. For this reason, the research explores whether the currently constructed image of public self-advertising alters the previous exclusionary practice. LÄS MER
5. Den effektiva webbportfolion : En studie för att hjälpa en nyexaminerad grafisk designer att hitta rätt plattform för sin portfolio
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka vilka portfoliotjänster som är mest effektiva för nyexaminerade grafiska designers till att framhäva sin portfolio, i syfte att väcka intresse hos rekryterare på reklam- och kommunikationsbyråer. Idag finns en stor mängd olika portfoliotjänster som erbjuder funktioner och verktyg för att bygga portfolior. LÄS MER