Sökning: "recruitment methods"

Visar resultat 1 - 5 av 119 uppsatser innehållade orden recruitment methods.

  1. 1. Introduktionsprocessen utifrån ett handledarperspektiv - En kvalitativ studie om att lära sig ett nytt arbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Rebecca Kinnvall; Amanda Karlsson; [2020-09-03]
    Nyckelord :Introduktionsprocess; Onboarding; Handledare;

    Sammanfattning : There are many challenges in the labor market today due to globalization and newtechnology, which gives an increased need for competent, well-educated and motivatedemployees. One big part of working with Human Resources is to fill this need. LÄS MER

  2. 2. Companies' Approach to Digitalization in the Recruitment Process - A multiple case study on Swedish firms

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Roberto Racano; [2020-07-23]
    Nyckelord :recruitment process; recruitment methods; digitalization; drivers of digitalization; IT development; artificial intelligence; social media;

    Sammanfattning : Currently companies' HR departments find themselves in a rapidly changing technological environment due to the changes driven by digitalization. Digital tools that support the recruitment process are constantly increasing and the technologies on which they are based are becoming increasingly reliable. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik; Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Marco Ivicic; Carl Daag; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Distribution; Recruitment film; Ventilation; Context; Emotion; Marknadsföring; Distribution; Rekryteringsfilm; Ventilation; Kontext; Känsla;

    Sammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER

  4. 4. Den svenska militära karriären : Konsten att befordras till sin inkompetens

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013); Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Per Lund; Dennis Jedsmo; [2020]
    Nyckelord :Career; Defense Force; Officer; Organizational Theory; Qualitative Method; Försvarsmakt; Karriär; Kvalitativ metod; Officer; Organisationsteori;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: Enligt svenska försvarsmakten är den militära professionen under ständig förändring. Stora förändringar sker frekvent inom Försvarsmakten som organisation och kommer i förlängningen leda till nyttiga erfarenheter och kunskaper i framtiden. LÄS MER

  5. 5. The (Homo)Social Criteria- A qualitative study of homosocialty in the recruitment process to top management teams in Swedish tech-influenced start-ups

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Josefine Hedegård; Inga Eriksson; [2020]
    Nyckelord :Gender Diversity; Top Management Team; Recruitment; Homosocial; Start-up;

    Sammanfattning : Purpose - There are several benefits originating from gender diversity, such as improved decision-making and innovation, arguably important for a start-up. Contrastingly, the context of tech-influenced Swedish startups' TMTs are rather male dominated. LÄS MER