Sökning: "recruitment process"

Visar resultat 1 - 5 av 433 uppsatser innehållade orden recruitment process.

  1. 1. Introduktionsprocessen utifrån ett handledarperspektiv - En kvalitativ studie om att lära sig ett nytt arbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Rebecca Kinnvall; Amanda Karlsson; [2020-09-03]
    Nyckelord :Introduktionsprocess; Onboarding; Handledare;

    Sammanfattning : There are many challenges in the labor market today due to globalization and newtechnology, which gives an increased need for competent, well-educated and motivatedemployees. One big part of working with Human Resources is to fill this need. LÄS MER

  2. 2. Companies' Approach to Digitalization in the Recruitment Process - A multiple case study on Swedish firms

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Roberto Racano; [2020-07-23]
    Nyckelord :recruitment process; recruitment methods; digitalization; drivers of digitalization; IT development; artificial intelligence; social media;

    Sammanfattning : Currently companies' HR departments find themselves in a rapidly changing technological environment due to the changes driven by digitalization. Digital tools that support the recruitment process are constantly increasing and the technologies on which they are based are becoming increasingly reliable. LÄS MER

  3. 3. The lack of Unity in Diversity recruitment - A qualitative study on the adoption of diversity recruitment practices

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Linda Hendelberg; Minu Jose; [2020-06-22]
    Nyckelord :Diversity recruitment; Power; Resistance; Trust; Institutional Work; Institutional maintenance; Institutional creation; Institutional entrepreneurs; Unintended consequences;

    Sammanfattning : MSc in Management.... LÄS MER

  4. 4. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik; Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Marco Ivicic; Carl Daag; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Distribution; Recruitment film; Ventilation; Context; Emotion; Marknadsföring; Distribution; Rekryteringsfilm; Ventilation; Kontext; Känsla;

    Sammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER

  5. 5. Vad ska jag bli när jag blir stor? : En studie om vad som motiverade kadetter att söka officersprogrammet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad; Högskolan i Halmstad

    Författare :Johan Anderek; Fredrik Andersson; [2020]
    Nyckelord :Swedish Armed Forces; motive; motivation; cadet; officer; Officers Programme; recruitment; McClelland; Battistelli; generation; generations; generation Y; generation Z; Försvarsmakten; motiv; motivation; kadett; officer; Officersprogrammet; rekrytering; McClelland; Battistelli; generation; generationer; generation Y; generation Z;

    Sammanfattning : De senaste årens omvärldsutveckling i vårt närområde ställer nya krav på Försvarsmakten. Det nationella försvaret är återigen i fokus och för första gången på mycket länge står Försvarsmakten inför ett återtagande och en tillväxt. De närmaste tio åren kommer pensionsavgångarna bland officerare att vara av betydande storlek. LÄS MER