Sökning: "red bull kommunikation"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden red bull kommunikation.

  1. 1. Red Bull och Ferrari - konkurrenterna från olika branscher : En visuell retorisk analys om hur företagen Red Bull och Ferrari utnyttjar marknadskommunikation inom formel 1 för att främja sina varumärken

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Damir Isak; Lucas Bernhardsson; [2022]
    Nyckelord :marketing communication; visual rhetoric; formula 1; Red Bull; Ferrari; marknadskommunikation; visuell retorik; formel 1; Red Bull; Ferrari;

    Sammanfattning : Studien “ Red Bull och Ferrari – konkurrenterna från olika branscher” ämnar studera energidryckesföretaget Red Bulls kommunikation i kommersiella sammanhang inom motorsporten formel 1 komparativt med formel 1-konkurrenten Ferrari. Red Bull har varit dominerande inom sporten under en lång tid jämsides med bland annat Ferrari. LÄS MER

  2. 2. Varumärkeskommunikation för marknadsledare : En studie av Red Bull's varumärkeskommunikationoch image

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Lena Wallin; Maria Gahm; Armend Muqkurtaj; [2010]
    Nyckelord :Brand; Communication; Red Bull; Image; Consumer attitudes; varumärke; kommunikation; Red Bull; image; konsumentattityd;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to through brand communication and Red Bull’simage examine how they position themselves as leaders on the Swedish energydrink market. We chose relevant theories within buzz marketing, word ofmouth, sampling and events. LÄS MER

  3. 3. Red Bull, Fest eller studier? : Attitydundersökning bland studenter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matias Ristiniemi; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Mitt intresse för denna uppsats bottnar i att jag arbetar som Student Brand Manager på Red Bull. Det innebär att jag arbetar med företagets försäljning och marknadsföring i den studentrelaterade verksamheten. Syftet för denna studie är att se på hur Red Bull kan åstadkomma en mer studierelaterad koppling till sin energidryck. LÄS MER