Sökning: "red-bull"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet red-bull.

  1. 1. Real vs Reel: Drivers of Consumer Engagement in Online Brand Communities. A Netnographic Study on Red Bull’s Facebook Brand Page

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moa Lind; Malin Morup; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer engagement; online brand communities; social media; netnography; authenticity; disengagement; relationship marketing;

    Sammanfattning : Online brand communities contribute to companies by being a digital extension of the brand, enabling a diversified complementary market, and constituting a driving marketing force through consumer engagement. However, with great opportunities comes also great responsibilities, and its challenges. LÄS MER

  2. 2. "Konsten att glidflyga genom en storm" : En innehållsanalys gällande Red Bull GmbHs hantering av kriskommunikation

    Magister-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Line Svensson; [2023]
    Nyckelord :Situational Crisis Communication Theory; Stakeholder Theory; Incidenter Kriskommunikation; Red Bull GmbH 3;

    Sammanfattning : Crisis management encompasses a range of strategies, including crisis communication, which plays a critical role in maintaining a company’s reputation and managing stakeholders’ perceptions during challenging situaions. This study investigates the crisis communication practices employed by Red Bull GmbH during a crisis situation. LÄS MER

  3. 3. Red Bull och Ferrari - konkurrenterna från olika branscher : En visuell retorisk analys om hur företagen Red Bull och Ferrari utnyttjar marknadskommunikation inom formel 1 för att främja sina varumärken

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Damir Isak; Lucas Bernhardsson; [2022]
    Nyckelord :marketing communication; visual rhetoric; formula 1; Red Bull; Ferrari; marknadskommunikation; visuell retorik; formel 1; Red Bull; Ferrari;

    Sammanfattning : Studien “ Red Bull och Ferrari – konkurrenterna från olika branscher” ämnar studera energidryckesföretaget Red Bulls kommunikation i kommersiella sammanhang inom motorsporten formel 1 komparativt med formel 1-konkurrenten Ferrari. Red Bull har varit dominerande inom sporten under en lång tid jämsides med bland annat Ferrari. LÄS MER

  4. 4. Red Bull, mer än bara ett varumärke : En kvantitativ enkätstudie av konsumenters inställningar till varumärket Red Bull

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Martin Bråtman; Linus Grötting; [2022]
    Nyckelord :Red Bull; marknadsföring; varumärkesarbete; influencers.;

    Sammanfattning : Den österrikiske entreprenören Dietrich Mateschitz grundade 1983 Red Bull tillsammans med thailändska investeraren Chaleo Yoovidhya. 38 år senare sålde Red Bull uppskattningsvis 9,8 miljarder burkar årligen. LÄS MER

  5. 5. F1 garagekoncept för 2023 : Ett examensarbete i samarbete med Red Bull Racing F1 Team

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Caroline Adlerborn; [2022]
    Nyckelord :Red Bull Racing; F1; Garage; Koncept;

    Sammanfattning : I detta projekt har ett koncept garage för Red Bull Racing F1 Team tagits fram inför säsongen 2023. Designutmaningen i projektet var att studera nuvarande koncept och hitta lösningar för ett fortsatt flow för personal men också ett stort fokus på hur man på bästa sätt kan hitta en designlösning på hur man kan visa upp varumärket och bilarna inför 2023 och framtiden. LÄS MER