Sökning: "redovisning av lojalitetsprogram"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden redovisning av lojalitetsprogram.

  1. 1. Svenska aktiebolags redovisning av lojalitetsprogram och IFRS 15 inverkan på redovisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ludvig Andersson; Rasmus Björklund; [2021]
    Nyckelord :IFRS 15; loyalty program; breakage rate; five-step model; IFRS 15; lojalitetsprogram; breakage rate; femstegsmodellen;

    Sammanfattning : Background: The prevalence of loyalty programs used to attract and keep customers loyal to the company by making return purchases has increased in the marketing strategy used by more and more companies. It is in the nature of a wide variety of loyalty programs to offer consumers benefits in the future causing a liability for the offering business. LÄS MER

  2. 2. SAS EuroBonus – Tillgång eller skuld?: En fallstudie av hur värdet av ett lojalitetsprogram påverkar internprissättningen

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Nils Rådström; Oscar Sehlberg Westergård; [2006]
    Nyckelord :award seats; EuroBonus; frequent flyer program; SAS; transfer pricing;

    Sammanfattning : This paper presents a study of Scandinavian Airlines’ (SAS) frequent flyer program, EuroBonus. The study describes the transfer pricing of award seats between EuroBonus and the airlines within SAS. LÄS MER