Sökning: "redovisning av lojalitetsprogram"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden redovisning av lojalitetsprogram.
1. Svenska aktiebolags redovisning av lojalitetsprogram och IFRS 15 inverkan på redovisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Background: The prevalence of loyalty programs used to attract and keep customers loyal to the company by making return purchases has increased in the marketing strategy used by more and more companies. It is in the nature of a wide variety of loyalty programs to offer consumers benefits in the future causing a liability for the offering business. LÄS MER
2. SAS EuroBonus – Tillgång eller skuld?: En fallstudie av hur värdet av ett lojalitetsprogram påverkar internprissättningen
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : This paper presents a study of Scandinavian Airlines’ (SAS) frequent flyer program, EuroBonus. The study describes the transfer pricing of award seats between EuroBonus and the airlines within SAS. LÄS MER