Sökning: "referensgrupper marknadsföring"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden referensgrupper marknadsföring.
1. Hur gröna är gröna initiativ, egentligen? : En studie om den hållbarhetsrelaterade marknadsföringens inverkan på kritiska antikonsumenter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Allt fler företag börjar engagera sig i viktiga miljöfrågor till följd av den allvarliga klimatkrisen och pandemin har varit en bidragande faktor till detta uppvaknande. Det här är något som är synbart i företags olika marknadsföringskampanjer. LÄS MER
2. Tweenies som modekonsumenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Detta är en studie inom ämnet marknadsföring. Studien har undersökt vilka faktorer som påverkar tweenies d v s barn i åldersgruppen 9 -13 år i deras modekonsumtion, vilka skillnader det finns mellan hur modeintresserade och icke modeintresserade tweenies påverkas när de konsumerar mode samt vilka skillnader det finns mellan hur tweenies och deras föräldrar upplever att tweenies påverkas av olika faktorer i sin modekonsumtion. LÄS MER
3. Varumärkesprofilering : En fallstudie gjord på varumärket Westra Wermlands Sparbank
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Westra Wermlands Sparbank är en fristående Sparbank som är verksam i västra Värmland med huvudkontor i Arvika. Bankens affärsidé bygger på att vara lokala, finnas nära till hands för sina kunder och verka för bygden. LÄS MER
4. Word of mouth- Ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I detta arbete studeras hur word of mouth fungerar i praktiken. Word of mouth är passerande, verbal och informell information. I huvudsak handlar det om rekommendationer men även generell information från en person till en annan. LÄS MER
5. Attityder till kooperativ finansiering : en studie av förtroendevalda i Milko
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Livsmedelsmarknadens förutsättningar har ändrats de senaste åren. Marknader runt om i världen avregleras successivt och jordbrukspolitiken ändras, så även i Sverige. Konkurrensen hårdnar, och för många producentkooperativa föreningar krävs stora investeringar i produktutveckling och marknadsföring. LÄS MER