Sökning: "referensgrupper sociala medier"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden referensgrupper sociala medier.

  1. 1. Sociala medier : ett verktyg för en mer hållbar klädkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefin Ackre; Frida Stefenburg; [2016]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; Konsumentattityder; Sociala medier; Hållbara kläder;

    Sammanfattning : Sammanfattning Dagens klädkonsumtion sammankopplas ofta med hållbarhet framförallt gällande materialets miljöpåverkan och arbetsförhållanden i produktionen. Kläder massproduceras och tillverkas därför inte med hållbarhet i fokus. LÄS MER

  2. 2. Träningstrenden som socialt fenomen : En kvalitativ studie om upplevelser av och uppfattningar om träningstrenden

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emelie Bäckman; Ellen Oom; [2015]
    Nyckelord :träningstrenden; påverkan; uppfattningar; uppvisande;

    Sammanfattning : Träning är ett fenomen som växt explosionsartat de senaste åren. Fler personer än någonsin är medlemmar på ett gym och antalet gym blir fler och fler. Antalet motionstävlingar ökar, deltagarna är rekordmånga och tävlingar och lopp blir snabbt fulltecknade. LÄS MER

  3. 3. Musikkonsumtion i informationssamhället : En kartläggning av konsumentbeteendet hos Uppsalas studenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Ivarsson; André Åhl Persson; [2014]
    Nyckelord :Musik; konsumentbeteende; musikmarknad; upptäckt; word-of-mouth WOM ; referensgrupper; spotify; sociala faktorer; enkät;

    Sammanfattning : Musikmarknaden har genomgått stora förändringar där fysiska inköp av CD-skivor fasas ut till förmån för molnbaserade tjänster med strömmande media. Konsumenternas vanor förändras i takt med denna utveckling där sociala medier och andra Internetbaserade tjänster får en allt större roll. LÄS MER

  4. 4. Kompromissen som blev ditt bästa köp - En studie av referensgruppers påverkan av kognitiv dissonans via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotte Holmåker; Fredrik Göthensten; [2013-07-11]
    Nyckelord :sociala medier; kognitiv dissonans; referensgrupper; köpbeteende;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Det virtuella skyltfönstret- En studie om identitetsbyggande på Facebook ur ett generationsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Rebecka Holm; [2013]
    Nyckelord :identitetsskapande; identitet; Facebook; online-identitet; generationer; digitala invånare; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna studie undersöker jag hur individer ser på en online-identitet på Facebook. Syftet med studien är att nå ökad förståelse för hur individer resonerar kring skapandet och upprätthållandet av en online-identitet. LÄS MER