Sökning: "reflective conversation"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden reflective conversation.
1. Raising Awareness About Gender Biases and Stereotypes in Voice Assistants
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This paper explores the workshop as a tool to raise awareness about unconscious gender bias in AI voice assistants. To answer the research question of how tools can develop a norm-critical understanding of gender biases and stereotypes in AI voice assistants, a workshop was conducted. LÄS MER
2. Den levda blicken : En fenomenologisk undersökning av blickens betydelse för mötet mellan lärare och elever
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskapSammanfattning : The title of this essay is: The lived gaze: a phenomenological study of the importance of gaze for the meeting between teachers and students. With a phenomenological gaze at the gaze, I examine the gaze and how it appears in the meeting between me and my high school students. LÄS MER
3. Bollplank eller kontrakt? : En intervjustudie om specialpedagogers syn på handledning och på rollen som handledare för det kollegiala lärandet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Arbetet handlar om specialpedagogers syn på handledning och på rollen som handledare. Syftet med studien är att undersöka specialpedagogers syn på handledning för det kollegiala lärandet samt de möjligheter och utmaningar specialpedagoger möter när de handleder. LÄS MER
4. Impact is a Two-Way Conversation
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : Sustainability researchers are facing increasing pressure to improve their scientific communication and to achieve impacts in wider society with their research. Knowledge mobilisation (KMB) is a key component of both challenges, as it relates to efforts undertaken by researchers to achieve impacts with their research. LÄS MER
5. Hur skapas en levande dialog om texten? : ‒ en studie om hur två lärare organiserar läsundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Abstract The aim of the study is to gain an understanding of how two teachers in the lower level of compulsory school, through the way they organize the teaching of reading with a focus on reading aloud, give pupils a possibility to converse about texts in order to develop an understanding of the texts. The study builds on two observations that focus on the possibilities that teachers give the pupils for conversation and the activities that deepen their understanding of the text they have read. LÄS MER