Sökning: "reflekterande handledning"
Visar resultat 16 - 20 av 48 uppsatser innehållade orden reflekterande handledning.
16. Peer Learning - Lärande eller tärande. En intervjustudie före och efter genomförande av lärande i studentpar
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att få fördjupad förståelse för studenters och handledares uppfattning om jämbördigt lärande i studentpar före och efter genomförandet av den pedagogiska modellen Peer Learning. Teori: Studiens teoretiska ansats är livsvärlden som perspektiv på lärande med utgångspunkt från fenomenologin. LÄS MER
17. Handledning och skolutveckling. En kvalitativ intervjustudie av tolv lärares uppfattningar
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte och problemformulering Syftet med detta arbete är att försöka utveckla hur handledare kan bidra till nyutbildade pedago- gers förståelse av att omsätta och använda sina teoretiska kunskaper från utbildningen i den didaktiska undervisningsverkligheten. Studiens frågeställningar är: 1. LÄS MER
18. Handledning som specialpedagogisk insats : En studie om verksamhetsbesök med reflekterande samtal som handledningsmodell i förskolan
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syfte: är att undersöka handledning som specialpedagogisk insats i en förskolekontext på två förskolor i en mellanstor kommun, utifrån handledningsmodellen "verksamhetsbesök med reflekterande samtal". Studien avser undersöka vad handledningsmodellen kan innebära utifrån pedagoger, förskolechefer och specialpedagogers beskrivningar, hur verksamhetsbesök med reflekterande samtal kan upplevas av de samma, samt vilken utveckling pedagoger, förskolechefer och specialpedagoger upplever har skett i förskolans verksamhet. LÄS MER
19. Patienters erfarenheter av att vårdas av sjuksköterskestudenter som handleds och vårdar i par : -Vid Utvecklande och Lärande Vårdenheter
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Sjuksköterskestudenter kan genomföra verksamhetsförlagd utbildning inom utbildningsvårdavdelningar. En modell benämns Utvecklande och Lärande Vårdenhet (ULVE), där studenter handleds och vårdar i par. LÄS MER
20. The language stimulating classroom. An ethnographic study focusing on the environment, opportunities and interaction
Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Titel: Det språkstimulerande klassrummet. En etnografisk studie med fokus på miljö, möjligheter och interaktion. LÄS MER