Sökning: "reflekterande handledning"
Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade orden reflekterande handledning.
21. Sjuksköterskans upplevelse av skillnader mellan reflekterande team och handledning
Kandidat-uppsats, Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : I psykiatrisk vård är handledning i olika former etablerat med syfte att vårdare därmed ska kunna ge patienten en god vård. Reflekterande team i den form som beskrivs i denna studie är ännu en relativt ny företeelse i psykiatrisk vård. Gemensamma nämnare för båda dessa är reflektion och utveckling. LÄS MER
22. Handledning ur ett specialpedagogiskt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : AbstractKristensson, Carina och Klintbo, Eva (2014) Handledning ur ett specialpedagogiskt perspektiv, En studie av sex specialpedagogers syn på handledning i förskolan (Tutoring from a Special Educational Perspective). Specialpedagogprogrammet, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Högskola BakgrundVi upplever att specialpedagogisk handledning är något som pedagoger i förskolan allt oftare efterlyser och att det är ett av våra främsta verktyg som specialpedagoger för att ta till vara och utveckla kompetens i förskolan. LÄS MER
23. Talet om barn i specialpedagogisk handledning inom förskolan
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur specialpedagoger och pedagoger talar om barn i specialpedagogisk handledning inom förskolan. I handledning av pedagoger i förskolan urskiljs två olika sätt att handleda, konsultativ handledning respektive reflekterande handledning. LÄS MER
24. Specialpedagogers tal om handledning. En socialkonstruktionistisk studie med ett diskursanalytiskt angreppssätt
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Bakgrund: Handledning är ett ämne som ligger i tiden både inom förskolans och inom skolans värld. Centralt i vår studie är hur handledningen praktiskt bedrivs av specialpedagoger samt hur de talar om handledning som verktyg och om sin handledarroll. LÄS MER
25. Kunskapen, professionen och makten – En kvalitativ studie om socionomens villkor och förutsättningar
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Mitt huvudsakliga syfte med studien är att undersöka hur socionomen förhåller sig till kunskap, makt och profession. Utifrån detta syfte har även; att vara socionom vuxit fram. Studien är baserad på en kvalitativ studie och består av semi strukturerade intervjuer med sju socionomer från spridda socionomfält. LÄS MER