Sökning: "reflektion mellan pedagoger"
Visar resultat 11 - 15 av 85 uppsatser innehållade orden reflektion mellan pedagoger.
11. Högläsning, ett tillfälle för lärande eller en stund för vila? : Pedagogers och vårdnadshavares uppfattningar om vad högläsningen kan bidra till
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka pedagogernas och vårdnadshavarnas inställning till högläsning samt att se hur samarbetet mellan hem och förskola kring ämnet högläsning upplevs. Med hjälp av en kvalitativ enkätundersökning har vi närmat oss en förståelse för pedagogernas syn på barnbokslitteraturen och hur den används på förskolan. LÄS MER
12. Förskollärares syn på pedagogiska utredningars brukbarhet i förskolan : Från ett specialpedagogiskt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Applehoff, Cornelia och Arnström, Emma (2021). Förskollärares syn på pedagogiska utredningar brukbarhet i förskolan -Ur en specialpedagogisk synvinkel. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER
13. Man får ju bjuda på sig själv lite! : Pedagogers syn på relationsskapande mellan sig själva och sina elever
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Denna studie beskriver hur sex pedagoger i grundskola och på fritidshem ser på det relationsskapande arbetet med eleverna och på vilket sätt de upplever att det påverkar elevernas lärmiljö. Utifrån syftet, att beskriva och analysera pedagogers syn på relationsskapande mellan sig själva och sina elever, har semistrukturerade intervjuer valts till insamling av studiens empiri för att på så sätt skapa en djupare förståelse. LÄS MER
14. Är pedagogiskt kapital en tillgång för förskolan?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : En stor andel av förskolans personal saknar en formell pedagogiskt utbildning. Eftersom deras handlingar och interaktion med barnen är utifrån deras pedagogiska kapital, skulle detta kunnaanvändas som en kompensation i förskolans praktik?Studien avsåg undersöka interaktionen mellan personalgruppen utan en formell pedagogiskt utbildning och barnen. LÄS MER
15. "Normkreativitet?jag är ju helt lost själv" : En kvalitativ intervjustudie om pedagogers arbete med normkreativitet i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : En stor del av förskolebarns vakna tid spenderas i förskolans verksamhet, som ger barn många olika erfarenheter. Dessa erfarenheter kan pedagoger styra för att påverka och förändra barns framtida syn på normer i samhället. LÄS MER