Sökning: "regional marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden regional marknadsföring.
1. Hållbar turismutveckling i Haparanda : En kvalitativ studie av nationell policy, kommunala strategier och lokal praktik
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : I denna studie undersöks hållbar turism utifrån tre olika perspektiv: nationellt policy-perspektiv, kommunala strategier och företagsperspektiv. Syftet med undersökningen är att se vad hållbar turism innebär utifrån dessa nivåer, och vad för likheter och skillnader det finns mellan perspektiven. LÄS MER
2. Platsvarumärket norra Sverige : En kvalitativ studie om kommun- och regionsöverskridande platsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Följande studie behandlar hur den kommunala och regionala platsmarknadsföringen i norra Sverige fungerar och om det finns en koppling mellan dem. För att undersöka detta har Umeå- och Örnsköldsvik kommun valts ut för att företräda både kommunerna i sig och som representanter för N6-initiativet. LÄS MER
3. Hur skapas platsattraktivitet? : Om lokal & regional samverkan vid en elintensiv industrietablering i Västernorrlands län
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Denna studie utgår från tre kommuners arbete med platsattraktivitet på lokal- och regional nivå i samband med en elintensiv industrietablering i Västernorrlands län. Syftet med studien är undersöka kommunernas arbete med platsattraktivitet och särskilt undersöka vilken roll gränsöverskridande samarbeten har, hur de fungerar samt hur samverkan konkurrerar med kommunernas enskilda behov av lokal tillväxt och kompetensförsörjning. LÄS MER
4. Social Relationships within Ecotourism Cooperation : Case of the ARK56 Network
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : The inclusion of ecotourism into biosphere reserves to enhance sustainable development has increased the importance of tourism stakeholders’ relationships. Therefore, this research aims to explore how the quality of social relationships among tourism stakeholders affects ecotourism cooperation in the Blekinge Archipelago biosphere reserve. LÄS MER
5. Institutional support for the internationalization of Swedish Small and Medium-Sized Enterprises. : A Study of the Kalmar Region
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Extant research concludes that SMEs tend to be highly dependent on the local institutional environment when internationalizing. In relation to that, international business literature accentuates the lack of studies that aim to understand how government support influences SMEs' international business performance. LÄS MER