Sökning: "regionala turistorganisationer"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden regionala turistorganisationer.

  1. 1. Att skapa en exportmogen destination : En studie om Storbritannien som växande marknad att besöka Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Cecilia Wallin; Helena Klein; [2018]
    Nyckelord :Destinationsutveckling; platsmarknadsföring; exportmognad; konsumentbeteende; upplevelse;

    Sammanfattning : I föreliggande studie kommer vi som skrivit uppsatsen, bland annat redogöra för begreppet exportmognad med utgångspunkt i destinationsutveckling och platsmarknadsföring. Genom att öka den teoretiska förståelsen samt redogöra för den empiriska situationen uppsatsen bygger på, besvarar vi studiens syfte och frågeställningar. LÄS MER

  2. 2. En strategi kommer sällan ensam: En studie av en nationell strategis effekter på regionala och lokala turistorganisationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Pauline Lange; Johanna Östberg; Elin Hernborg; [2012]
    Nyckelord :strategi; strategi som praktik; flertalet organisationer; legitimitet; turism; vertikala samarbeten; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att berika strategifältet med ny kunskap om vertikala interorganisatoriska processer. Detta görs genom att studera en strategis roll då den implementeras på ett flertal fristående organisationer, samt vilka effekter som skapas och hur de kan förklaras. LÄS MER

  3. 3. Att marknadsföra en region : En jämförande studie om fem olika regionala turistorganisationer och deras uppbyggnad av marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Karin Dröschmeister; Maria Kumpula; [2008]
    Nyckelord :Destinationsmarknadsföring; marknadskommunikation; regionala turistorganisationer; marknadsföring av regioner;

    Sammanfattning : Inom den växande turistnäringen är det viktigt för destinationer att marknadsföra sig på ett framgångsrikt sätt för att kunna hävda sig på den globala marknaden. Bra kommunikation till marknaden är därför ett viktigt konkurrensverktyg vid arbete med destinationsutveckling. LÄS MER