Sökning: "regular classes"

Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade orden regular classes.

  1. 1. Regular pre-service teachers’ perception on inclusive education of students with disabilities in Vietnam.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Thuan Le; [2023-10-31]
    Nyckelord :inclusive education; initial teacher training; Vietnam;

    Sammanfattning : Aim: The study investigates the perceptions of Vietnamese regular pre-service teachers on inclusive education (IE) of students with disabilities (SWD) in Vietnam by examining how pre-service teachers understand the concept of inclusive education, the primary sources of information used by pre-service teachers to acquire knowledge about inclusive education, and their perceived preparedness to include students with disabilities in regular classrooms. Theory: The charity model or Confucian philosophy, the medical model, and the social model of disability were adopted to explore the perceptions of Vietnamese regular pre-service teachers. LÄS MER

  2. 2. Unga immigranters upplevelser av inkludering/exkludering i svensk gymnasieskola

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Mari Khoshaba; Enna Pezo; [2023]
    Nyckelord :Immigrants; Inclusion; Exclusion; School environment; Classmates; Teachers; Swedish as a second language SVA ; Ordinary class; Immigranter; Inkludering; Exkludering; Skolmiljö; Klasskamrater; Lärare; Svenska som andraspråk SVA ; Ordinarieklass;

    Sammanfattning : Tidigare undersökningar påvisade i sina resultat att immigranter upplever någon form av social inkludering i introduktionsklass, och social exkludering i ordinarieklass. Mot bakgrund i tidigare forskning visades det pågå en samhällsdiskussion om detta ämne, vilket är inspirationen till denna studies forskningsområde. LÄS MER

  3. 3. Från passiv lyssnare till aktiv talare : En kvalitativ studie rörande arbetssätt för en gynnsam språkutveckling för nyanlända elever som blivit direktplacerade i ordinarie klass

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Thilda Karlsson; Rebecca Hietapakka; [2023]
    Nyckelord :Bildstöd; direktplacering; inkludering; lågstadiet; nyanlända elever; relationer;

    Sammanfattning : Studien syftar till att identifiera vilka arbetssätt några grundlärare i årskurs 1 till 3 anser vara effektiva för språkutveckling hos nyanlända elever som blivit direktplacerade i ordinarie klass. Teorin i studien grundas på det sociokulturella perspektivet på lärande och metodvalet var en empirisk studie med kvalitativ ansats. LÄS MER

  4. 4. Generating corpora of semantic graphs based on graph extension grammar

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Eric Andersson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis introduces the tool Lovelace which is used to generate corpora of semantic graphs to investigate which functionalities and design- as well as implementation aspects are important in a corpus generator. Lovelace uses the graph grammar formalism graph extension grammar (GEG) to generate these corpora. LÄS MER

  5. 5. Adaptive Comparative Judgement in Practice : A case study of the formative use of ACJ in a collaborative open-ended design project between Swedish upper primary schools under authentic classroom conditions

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Camilla Björn; Ida Lundin; [2023]
    Nyckelord :Digital Assessment; Adaptive Comparative Judgement; RM Compare; Feedback; Peer Assessment; Formative Assessment; Teaching Material; STEM; Digital bedömning; Adaptiv Komparativ Bedömning; RM Compare; Återkoppling; Kamratbedömning; Formativ bedömning; Undervisningsmaterial; STEM;

    Sammanfattning : Digital assessment has the potential to increase equity in the assessment by facilitating a smother collaboration between teachers. It also allows peer assessment between students from different classes or even schools, which allows the students to view a potentially larger and more varied set of examples of the same assignment. LÄS MER