Sökning: "reklam behov"

Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade orden reklam behov.

  1. 1. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filippa Olin; Zaza Lindau; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; podcast; retorik; ethos; logos; pathos; storytelling; identifikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  2. 2. Anpassningar i kristider : En studie om småföretag inom detaljhandel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jane Bergström; Mikaela Godring; [2023]
    Nyckelord :small business; economic crisis; customization; contingency theory; marketing mix; småföretag; ekonomisk kris; anpassning; contingency theory; marknadsföringsmix;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka de anpassningar som småföretag inom detaljhandeln i Visby innerstad gjort för att överleva de ekonomiska kriserna som pågått sedan 2019. Studien har för avsikt att undersöka vilka marknadsanpassningar småföretagen genomfört. LÄS MER

  3. 3. RIKTAD REKLAM – JA TACK - En kvalitativ intervjustudie om hur Generation Z använder reklam på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emmy Björkman; Emmy Simpson; [2022-02-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Instagram; reklam; Generation Z; riktad marknadsföring; personaliserade annonser; influencer marketing; digital natives; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka och få en ökad förståelse för Generation Z’s användande av reklam på Instagram Teori: Uses and Gratifications Metod: Kvalitativ respondentintervju Material: Samtalsintervjuer med åtta respondenter mellan 18 till 25 år Resultat: Resultatet visar att respondenterna överlag upplever reklamen på Instagram som något positivt. De använder reklamen genom att klicka vidare på annonser, samt spara och skicka vidare dem, främst för att göra så bra och genomtänkta köp som möjligt, bli inspirerade av produkter och se nyheter. LÄS MER

  4. 4. Consumers behavior during the Covid-19 pandemic : A quantitative study on consumers' experience and purchase decision about fast fashion advertising on social media during the Covid-19 pandemic

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Jalmgård Väkeväinen; Josephine Martinelle; [2022]
    Nyckelord :Social media; online advertising; vivid advertising; interactive communication; OBA; online consumer behavior and consumer purchase decision.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sociala medier har blivit en plattform för kommunikation mellan företag och konsumenter. Konsumenter kan samla information innan ett köp och därför är annonsering på sociala medier ett strategiskt verktyg för att rikta in sig på konsumenter och skapa behov. LÄS MER

  5. 5. Att arbeta i motvind : En kvalitativ studie om restaurangbranchens marknadsföring under covid-19

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jonna Stenvall; Jane Täfvander; [2022]
    Nyckelord :Marknadsföring; restaurangbranschen; servicelandskap; marknadsföringsmixen; marknadsföringstriangeln; covid-19; kris;

    Sammanfattning : Covid-19 har under de senaste åren satt stora spår i samhället. Inte minst inom restaurangbranschen som ständigt ställts inför nya utmaningar och förhållningssätt. Restriktioner, rekommendationer och oroliga gäster har varit förhållanden som branschen fått hantera. LÄS MER