Sökning: "reklam bil"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden reklam bil.

  1. 1. 50 shades of green: Leder miljöomsorg till skepsis eller gillande av grön reklam?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Dararath Vongnongvar; [2022-02-04]
    Nyckelord :grön reklam; miljöpsykologi; skepsis; grön marknadsföring; konsumentattityder; konsumnetbeteende; miljöengagemang; miljöomsorg; greenwashing; consumer attitudes; consumer behavior; green products; green marketing; environmental psychology; scepticism; green advertising; environmental attitude;

    Sammanfattning : Syftet med studien var explorativt och ämnade undersöka ifall det fanns ett direkt samband mellan miljöomsorg och skepsis mot grön bil-, kött- och klädreklam ur ett generellt perspektiv. 90 personer deltog i en enkätundersökning och den erhållna kvantitativa data analyserades med korrelations- och regressionsanalyser. LÄS MER

  2. 2. Förföljd av reklam? - En utredning om skyddet mot individanpassad onlinereklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Maria Bergström; [2019]
    Nyckelord :rättsvetenskap; förmögenhetsrätt; marknadsföringsrätt; individanpassad reklam; dataskydd; konsumentskydd; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har lett till ett nytt marknadsföringslandskap där näringsidkare i allt större utsträckning använder sig av information om konsumenten för att skapa reklam på individnivå. Genom analys av olika typer av data som enskilda lämnar ifrån sig på den digitala och/eller fysiska marknaden kan företag identifiera potentiella konsumenter och målinrikta sin reklam. LÄS MER

  3. 3. Interaktiva applikationers potential på internet - en kvalitativ studie av Saab Automobile AB

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Lennartsson; Theodore Liffner; Taif Al Mobarek; Filippa Olofsson; [2009]
    Nyckelord :interaktiv marknadsföring; internet; attityder; relationer och engagemang; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Saabs vision med de interaktiva applikationerna är att de ska tilltala både den nya besökaren och den lojale Saabkunden. Vi observerade tydliga attitydförändringar när applikationerna inte fungerade. LÄS MER

  4. 4. Etanolkommunikation - hur budskap, kanal och målgrupp har fört fram ett hållbart drivmedel

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Per Hedegård; Helen Svensson; [2007-03-06]
    Nyckelord :företagsekonomi; marknadsföring; etanol; drivmedel; kommunikation; marknadskommunikation; målgrupp; budskap; kanal; kommunikationskanaler; hållbar utveckling; hållbart samhälle; hållbar marknadsföring; biobränslen; bil; NGO; reklam; personlig försäljning; promotion; PR; informationsspridning;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. I konsumentens tjänst? : Informationsinnehåll i bil- och livsmedelsannonser åren 1966, 1971, 1986 och 2003-2005

    Kandidat-uppsats, Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Sandra Hellstrand; [2007]
    Nyckelord :konsumtionsforskning; reklam;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka reklamen sett som en mekanism somöverför information om produkter från producenter till konsumenter.Två frågor under söks och besvaras: Har informationsinnehållet i bilochlivsmedelsannonser ökat eller minskat under den senaste 40 åren?Hur har andelen annonser med olika former av information varieratunder perioden? Resultaten visar att det finns en viss antydan till ökning iinformationsinnehållet, men det starkaste mönstret är en pendlande trendmed högt informationsinnehållet i början och slutet av perioden med ettlägre däremellan. LÄS MER