Sökning: "reklam brief"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden reklam brief.

  1. 1. Spegel, spegel på väggen där. : En semiotisk analys av Sephoras reklam: The unlimited power of beauty

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Maya Einarsson Svensson; [2022]
    Nyckelord :Wokewashing; femvertising; Sephora; smink; feminism; genus; reklam; marknadsföring; varumärkesaktivism;

    Sammanfattning : The goal of this essay is to examine Sephora’s video commercial in the context of wokewashing and femvertising. The question constructed for that aim which is the basis of this essay reads as follows: How does the clip use symbols and speech to emphasise a feminist stance in their commercial, and could the movie be used as an example of wokewashing? Different feminist views on makeup and beauty are presented under background to give context to facilitate discussions about whether this is wokewashing and/or femvertising. LÄS MER

  2. 2. Interiör + varumärke = sant? : En studie om interiörens betydelse för varumärket

    Kandidat-uppsats, Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Anna Nilsson; Ida Andersen; [2014]
    Nyckelord :rand; servicescape; image; interior; environment; CVI; Varumärke; servicescape; image; interiör; miljö; CVI;

    Sammanfattning : Marknadsföring och kontakt med kunder utformas på ett sätt som ska vara fördelaktigt för företagsryktet. Ryktet skapar sedan en bild av företaget. Den bild är det som blir det förmedlade varumärket och i längden även en viktig framgångsfaktor. LÄS MER

  3. 3. Triangeldrama : En deskriptiv fallstudie om arbetsprocessen och relationen mellan ett företag och dess PR- och reklambyrå

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Nadia Bazydlo; Anne-Sofie Hedén; [2014]
    Nyckelord :Public Relations PR ; advertising; agency; pitch; brief; marketing; communication; work process; customer relationship; creativity; PR; reklam; byrå; pitch; brief; marknadsföring; kommunikation; arbetsprocess; kundrelation; kreativitet;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle utsätts konsumenter ständigt för en mängd olika typer av reklam. För att fånga upp deras intresse och uppmärksamhet är det viktigt att kunna differentiera och utmärka sig på marknaden genom att välja rätt kommunikationsmedel. LÄS MER

  4. 4. Leverantörer av utrustning och tjänster försmåskalig vattenkraft

    M1-uppsats, KTH/Entreprenörskap och Innovation

    Författare :Christer Åsman; Henning Wahldén; [2013]
    Nyckelord :Småskalig vattenkraft; kartläggning;

    Sammanfattning : Svensk Vattenkraftförening har upplevt behov av att hänvisa till branschens tjänsteleverantörer och leverantörer av komponenter till småskaliga vattenkraftverk vid förfrågningar från internationellt och inhemskt håll. Detta examensarbete har gjorts med syfte att möta detta behov, genom att kartlägga företag aktiva inom branschen småskalig vattenkraft. LÄS MER

  5. 5. Kommunikation : mellan reklambyråer och deras uppdragsgivare

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Anders Petersson; Petri Tavasti; [2006]
    Nyckelord :kommunikation; reklam; reklambyrå; reklamkampanj;

    Sammanfattning : Today many companies are using advertising agencies in marketing. That makes the advertising agencies responsible for delivering their clients messages and values to the final customer. LÄS MER