Sökning: "reklam dagligen"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden reklam dagligen.

  1. 1. Sociala mediers påverkan på Generation Z : En kvantitativ studie om vad som primärt påverkar Generation Z konsumenter på sociala medier vid val av varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Furst; Oliver Lindh; [2023]
    Nyckelord :Påverkar; Konsument; Varumärke; Sociala medier; Lojalitet; Generation Z;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how Generation Z consumers are influenced by social media when choosing a brand, as they are the only generation that has grown up with the internet as a given. The study also aims to investigate the consumer behaviors that Generation Z have on social media. LÄS MER

  2. 2. De unga konsumenterna : En fokusgruppstudie om internetbaserad reklam

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Moa Edström; Alva Ek; [2023]
    Nyckelord :Children; Marketing; Advertising; Ethics Social media; Barn; Marknadsföring; Reklam; Etik Sociala medier;

    Sammanfattning : As it becomes increasingly common for children to be exposed to advertising on the internet at an early age, it becomes Crucial for companies to market themselves ethically. Children are daily exposed to an overwhelming amount of internet advertising, shaping their consumption habits and behavior. LÄS MER

  3. 3. Hur arbetar lärare med hållbar utveckling? En studie om hur mellanstadielärare implementerar hållbar utveckling i geografi.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Therese Berntsson; [2022-02-03]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; geografi; mellanstadiet; skola;

    Sammanfattning : Idag är hållbar utveckling ett allmänt känt begrepp som används i både forskningen, samhällsdebatten och i skolans läroplan. Även om hållbar utveckling är allmänt känt är begreppet problematiskt. Problematiken utgår från att definitionen ger en bred, men vag förståelse om begreppet. LÄS MER

  4. 4. Kundupplevelsen vid reklammusik : Känslor, tankar och attityder som uppstår vid reklammusik

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Stina Axén; Amanda Holm; [2022]
    Nyckelord :advertising music; customer experience; value process; competitive advantages; music tempo; feelings; thoughts; attitudes; reklammusik; kundupplevelse; värdeprocess; konkurrensfördelar; musiktempo; känslor; tankar; attityder;

    Sammanfattning : Konsumenter exponeras för 2000 reklammeddelanden dagligen men lägger bara märke till fåtal av dem. Musik har en värdefull position i reklam som företag kan använda för att sticka ut i reklambruset. LÄS MER

  5. 5. Helgar ändamålen medlen? : En multimodal kritisk diskursanalys om hur Unicef Sverige framställer afrikanska barn i reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Nora Axelsson; Viktoria McLellan; [2022]
    Nyckelord :MCDA; media; reklam; representation; semiotik stereotyper; UNICEF;

    Sammanfattning : Medier är något som vi dagligen interagerar med i olika sammanhang och det som vi ser i media påverkar hur vi uppfattar verkligheten och olika aspekter av den. Eftersom media har inverkan på vår verklighetsbeskrivning är det därför viktigt att det som visas i media är så objektivt och verklighetsnära som möjligt. LÄS MER