Sökning: "reklam effektivitet"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden reklam effektivitet.

  1. 1. Våra plattformar och köpintentioner : En kvantitativ undersökning om konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok 

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliwer Tomczyk; Wilma Pasanen; Nathalie Indiketiya Hewage; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; tillit förtroende; tekniskt förtroende; köpintention; sociala medier; riskbenägenhet; upplevd kontroll; teknisk effektivitet; Facebook och Tiktok;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Nathalie Indiketiya Hewage (01/05/11) Wilma Pasanen (01/08/31)                                Oliwer Tomczyk  (96/03/30)                             Titel: Våra plattformar och köpintentioner - En kvantitativ undersökning om Konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Social media marketing, tillit/förtroende, tekniskt förtroende, köpintention, sociala medier, riskbenägenhet, upplevd kontroll, teknisk effektivitet, Facebook och Tiktok  Forskningsfråga/or: Hur påverkar reklam konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok beroende på kön och ålder?  Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambandet på reklam mellan Facebook och Tiktok samt konsumenters köpintention. Studiens resultat bidrar till en bättre förståelse för huruvida köpintentionen ändras beroende på plattform och demografiska faktorer, mer specifikt kön och ålder. LÄS MER

  2. 2. Styrning i företag med digitala affärsmodeller : En studie av Freemium i olika branscher

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Eric Weberg; August Eriksson; [2021]
    Nyckelord :Business models; Freemium; Innovative business models; Management accounting; Customer focus; Customer value; Digital business models; Internet-based business models; Big Data; Affärsmodeller; Freemium; Innovativa affärsmodeller; Ekonomistyrning; Kundfokus; Kundvärde; Digitala affärsmodeller; Internetbaserad affärsmodeller; Big Data.;

    Sammanfattning : This paper dives into the world of business models where more precisely the business model called Freemium is inspected. The paper has multiple purposes where one is to examine why businesses decide to use a business model that is as volatile as Freemium. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring via sociala medier inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Arta Hajra; Irene Östlund; [2020]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att ta reda på hur fastighetsmäklare kan marknadsföra sina objekt via sociala medier. Detta för att öka kunskapen till hur fastighetsmäklarbranschen i framtiden har möjlighet till att öka förtjänsten av sin marknadsföring via sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Informations Adaption : En studie i behovet av information och data anpassning för enkel bearbetning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :William Fitkin; [2017]
    Nyckelord :Datavetenskap; Data; Visualisering; Anpassning;

    Sammanfattning : I dagens samälle utsätts mottagare för informationsförmedling på ett dagligt basis, vare sig det är via reklam, nyheter eller grafer och diagram som presenteras under möten.  På grund av detta fenomen har det uppkommit olika synsätt på hur man ”bäst” förmedlar den data man vill förmedla till en mottagare. LÄS MER

  5. 5. Reklamspråk i kosttillskottsannonser : En argumentationsanalys och visuell textanalys av försäljningstekniker inom advertorial reklam

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sara Karlström; Johanna Sjöblom; [2016]
    Nyckelord :Content marketing; advertiorials; reklamspråk; visuell textanalys; argumentationsanalys;

    Sammanfattning : I denna uppsats kommer språket och innehållet i fyra kosttillskottsannonser undersökas och analyseras med hjälp av den visuella textanalysen och argumentationsanalysen. De fyra annonsernas utformning är annorlunda jämfört med det man anser vara traditionell reklam då de utformats att likna journalistiska artiklar. LÄS MER