Sökning: "reklam fenomenologi"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden reklam fenomenologi.

  1. 1. Normbrytande reklam idag : Ett branschperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Imane Asry; Kamran Azad Khan; [2017]
    Nyckelord :Normbrytande; normkritisk; reklambyråer; Stereotypisk Inkluderande; Representativ; Reklambransch; inkludering; marknadsföring; reklam;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att identifiera hur normbrytande reklam används som verktyg i företags marknadskommunikation. Som en del i syftet undersöks även vilka konsekvenser detta får för företag och dess kunder. Metod: För att uppfylla syftet genomfördes studien med en kvalitativ forskningsstrategi där fenomenologi tillämpades. LÄS MER

  2. 2. ”Den talar till mig från olika dimensioner” : Reklambilder ur ett perspektiv av en gemensam föreställningsvärld

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Carl Johan Holmqvist; [2010]
    Nyckelord :Social Anthropology; advertisement; ontology; phenomenology; imagination; imaginary world; acquisitive society; Socialantropologi; reklam; ontologi; fenomenologi; fantasi; föreställningsvärld; konsumtionssamhället;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att framhålla ett perspektiv på reklambilders symboliska och ontologiska egenskaper. Studien grundar sig i tre informanters egna betraktelser av den inre varseblivning och de känslor som uppdagats då de beskådat reklambilder. LÄS MER

  3. 3. Lägerelden : Betydelsen av känslor och emotioner för reklamvärldens skapelser. En studie i kreativitet hos en reklambyrå.

    Magister-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Carl Johan Holmqvist; [2010]
    Nyckelord :Social anthropology; creativity; creatives; advertisement; media; phenomena; phenomenology; feelings; emotions; intuition; the unconscious; Socialantropologi; kreativitet; kreatörer; reklam; media; fenomen; fenomenologi; känslor; emotioner; intuition; det omedvetna;

    Sammanfattning : Denna studie är grundad i intervjuer som ägde rum på en reklambyrå. Studiens syfte är att utforska innebörden av 'kreativitet' i reklamvärlden. I intervjuerna betonade informanterna i synnerhet vikten av att reklam kommunicerar genom känslor och emotioner. LÄS MER