Sökning: "reklam genom olika kanaler"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden reklam genom olika kanaler.
1. Social media marketing : En fallstudie på Steam Hotel och Sunlight
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : In this study two spa-hotels with an industrial history have been studied. The purpose of the study is to examine how industrial cool-hotels use social media marketing to reach out to their customers and what kind of information/advertising is communicated. The study was conducted as a qualitative content analysis with a deductive coding scheme. LÄS MER
2. Indirekt reklam av alkohol på Instagram : En kvalitativ studie i hur Hernö Gin använder semiotiska resurser för att indirekt uppmana till konsumtionen av alkohol
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I det digitala samhället har reklamens utveckling och användning genomgått förändringar, där den visuella reklamen i sociala medier har blivit den mest framträdande formen av reklam. En särskilt kontroversiell typ av reklam är alkoholreklam, eftersom den kan påverka människor till ökad alkoholkonsumtion, vilket kan få negativa konsekvenser. LÄS MER
3. Sann vänskap är ljudet mellan människor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problem/forskningsfråga: Hur försöker svenska podcasts skapa trovärdighet till sina lyssnare samtidigt som de marknadsför produkter och företag? och Hur tar unga lyssnare emot reklam i podcasts utifrån ett förtroendeperspektiv? Syfte: Studiens syfte är att utifrån kvalitativ metod skapa förståelse för hur annonsering i digitala kanaler påverkar podcasts trovärdighet. Den växande digitala kanalen podcast ska användas som verktyg för undersökningen. LÄS MER
4. Handel på Facebook och Instagram : Och faktorer som kan påverka benägenheten till det
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Internet är ett ständigt växande fenomen med nya innovationer. Som en följd av utvecklandet av Internet har e-handel uppkommit och då även handel via de sociala mediesidorna Facebook och Instagram. LÄS MER
5. Miljömässigt hållbara konsumenter och deras avståndstagande mot tidsbegränsade erbjudanden på Instagram
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The development of social media has lead to major changes in marketing. Today, there are so called influencers who through their social channels can convey advertising to its followers. LÄS MER