Sökning: "reklam hermeneutik"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden reklam hermeneutik.

  1. 1. En (o)nyttig uppsats : en retorisk studie om svenska McDonalds apologia

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Retorik

    Författare :Emma Einarsson; [2016]
    Nyckelord :McDonalds; retorik; Super Size Me; reklam; hermeneutik; neo-aristotelisk analys; apologia; Benoit; Performing Arts;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att utifrån perspektivet att dokumentären Super Size Me är potentiellt ethosskadande, undersöka hur McDonalds har förhållit sig till detta genom deras reklamfilmer och en annons, och se ifall dessa kan ses som en apologia. Studien har även som syfte att undersöka vad människor som Morgan Spurlocks granskningar och anklagelser av multinationella företag kan bidra med. LÄS MER

  2. 2. ”Everything that is normal is of no interest to us”

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna-Carin Dunör; Anna Simmingsköld; [2004]
    Nyckelord :Företag; kommunikation; reklam; livsstil; identitet; self-concept; hermeneutik; semiotik; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Klädföretag säljer alla ”samma” produkt till sina konsumenter. Produkten är kläder med ett visst mode. För att kunna bli ett framgångsrikt företag är marknadsföring en viktig del, något som allt fler företag har blivit medvetna om. LÄS MER